Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-14, 20:50   #16
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
Den där rutan hade inte jag. Betyder det att jag inte kan ladda ner nå filer här då?
Har du Trainz 2012 eller lägre? Den finns nämligen inte i TRS12, och då fungerar inte alla äldre saker i Trainz.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:39   #17
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

tur att man har den tidigare varianten, TS 09, det är nog därför det blir problem!
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:04   #18
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tråden flyttad hit ...

...på min begäran. Visserligen rör det sig om nedladdning men att posta sådant i Downloadtråden gör det svårt att hitta i den och framförallt att snabbt se om något nytt kommit upp. Det har att göra med att senaste post alltid visas först och denna tråd blev så "intensiv" att den "skymmer" det som Download endast bör innehålla, nämligen Downloads och inget annat!

Hoppas ni har förståelse för detta!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:48   #19
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
tur att man har den tidigare varianten, TS 09, det är nog därför det blir problem!
Hmm, är du säker på att knappen inte är där? Jag har nämligen senaste versionen av Trainz 2009, och där finns knappen med (kanske finns den inte med i nyare versioner, kan vara därför du inte hittar också)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:48   #20
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Jag har nu 2 Content Manager en för TS 09 och en för TS 12 men det jag laddar ner hamnar på 12:an som jag vill ha på det andra programet för det verkar som att det inte funkar på det senaste programet! förstår någon vad jag menar?
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 12:34   #21
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har också två Trainz 10:an och 12:an. När jag laddar ner något så startar jag först den Trainz CM jag vill ha det till. Fungerar utmärkt. Jag har varje Trainz på var sin partition.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 15:31   #22
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Hur byter man CM 3.5 till 2.0 då?
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 15:52   #23
TobbeSvensken
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Västerhaninge
Inlägg: 41
Standard

Till er alla så har varje spel sin egen databas och innehållet blandas därför inte ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
Hur byter man CM 3.5 till 2.0 då?
Om du vill importera från TS2012 till TS2009 kan du enkelt markera de contents du vill föra över i listan i CM3.5, högerklicka och välj "Save to CDP...". Då kan du spara dem till en CDP-fil någonstans på datorn som du sedan importerar till Ts2009.
Där klickar du på menyn "File" och sedan på:
"Import CDP's" för att importera en enskild CDP-fil eller
"Import Content..." för att importera alla CDP-filer och eventuella "contents" i mapp-format.
__________________
Hälsar en mupp från Stockholm

Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-03-19 klockan 15:54.
TobbeSvensken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 22:08   #24
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

tack så mycket, detta kan nog hjälpa mig väl.
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 13:10   #25
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TobbeSvensken Visa inlägg
Till er alla så har varje spel sin egen databas och innehållet blandas därför inte ihop.



Om du vill importera från TS2012 till TS2009 kan du enkelt markera de contents du vill föra över i listan i CM3.5, högerklicka och välj "Save to CDP...". Då kan du spara dem till en CDP-fil någonstans på datorn som du sedan importerar till Ts2009.
Där klickar du på menyn "File" och sedan på:
"Import CDP's" för att importera en enskild CDP-fil eller
"Import Content..." för att importera alla CDP-filer och eventuella "contents" i mapp-format.
Jag gjorde som du skrev och det blev positivt resultat, så nu har jag börjat få in material, nu återstår det mest att få in material och det finns mycket att hämta hem.
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 17:49   #26
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
Jag gjorde som du skrev och det blev positivt resultat, så nu har jag börjat få in material, nu återstår det mest att få in material och det finns mycket att hämta hem.
Testa annars att starta det Content Manager till det Trainz du vill ha innehållet till, och dra bra .cdp-filen du vill ha till det trainz i den stora vita rutan (där sökresultat kommer upp). Har för mig man kan göra så iaf..!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-25, 19:38   #27
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Testa annars att starta det Content Manager till det Trainz du vill ha innehållet till, och dra bra .cdp-filen du vill ha till det trainz i den stora vita rutan (där sökresultat kommer upp). Har för mig man kan göra så iaf..!
Jag har fått nedladdningen att fungera nu, har laddat ner mycket nu, och fint material från många olika platser. Jag laddar ner och importerar från hårdisken till Contentet och det mesta fungerar nu. allt blir genast roligare.
Nu är det mest att få inspiration till att förbättra de landskap jag har skapat.
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009