![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
![]() Jag vet att du Marcus har byggt en hel del lok till Trainz, men nu handlar det ju om RW. Kollade igenom RW-downloads, men kunde inte hitta något lok som du lagt upp till RW ! ,eller har har fel, jag följer bara detta forum sporadiskt. ![]() Bygger du eller någon annan ett fint lok, så tycker jag det är värt en donation. Det har ju liksom varit policy här på forumet att allt skall vara gratis. Kanske på tiden att släppa den regeln. Detta kan ju bara gälla tåg, vagnar objekt mm, som är helt egenbyggt, är några andra inblandade, så skall ju pengarna delas, rättvist. Skriv bara Hur man överför donationen, Jag tycker att duktiga byggare skall kunna få in "några hundringar", för sitt slit. newS gör helt rätt som ber om en donation för sina lok (mästerligt byggda) Sätt en minsta summa, det tror jag man tjänar på. Många fler donerar, än att betala en relativt hög summa. Det är bättre än att begära typ 250 kr, som man fick betala för ett RC-lok utan hytt !! (men det loket var ju lite speciellt, inhyrt proffs) Men räkna med kritik och olika önskemål, om du eller andra tar betalt. Då kommer folk att begära mer precision, bättre texturer mm (fysik ![]() Ett freeware-lok, kan man inte begära något av, utan bara vara glad för det man får, och ge byggaren kredit Personligen betalar jag hellre en viss summa för ett "välbyggt lok", än att inte få något alls. Det finns ju "massor" av ofullbordade projekt på otroliga byggen här på forumet inom RW. Varför inte börja med att ta betalt, på det ena eller andra sättet, så kommer det kanske att hända saker... Bygger man en rutt, så kan det bli lite marigt, om man använt material som många andra har byggt, som freeware. För att inte tala om alla objekt som kanske "råkar" komma med från köp-rutter. Men det är ju inget som hindrar att man uppskattar en rutbyggare och donerar en slant för alla "tusen" timmar som lagts på bygget. Ta en funderare på detta, alla ni duktiga byggare. Beträffande kompletta rutter, så är ju "Koeblitzer Mountain Route" ett rent undantag där "SAD" byggt alla objekt själv. Han släppte ju en rutt innan SAD's Altenburg to Wildau helt gratis, så att folk såg vad han klarade av, förmodligen en av våra duktigaste total-byggare. Tack ![]() EDIT http://bahnjan2.blogspot.nl/ ![]()
__________________
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2013-08-03 klockan 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Jag har ett flertal projekt på gång för RW, och håller på att lära mig hur man importerar saker själv, men min styrka ligger inte i blueprintsen utan byggandet. Därför önskar jag att dom ser över import systemet, för nu är det ett oplanerat och rätt dåligt system. Så jag sätter två saker på önskelsitan inför TS14 och det är att dom har sett över importsystemet samt att dom har något slags script bibliotek så att det är lättare att hitta funktioner när man ska skapa lok. På grund av detta så tvingas man nästan lägga lika mycket tid på importen som själva byggnationen och textureringen. Personligen anser jag att det är upp till vadera skapare att bestämma själv vad dom vill ha för kompensation för det dom gör, om flera är invovlerade i projektet så ska det då även delas jämt där imellan så att alla inblandade får en likvärdig kompensation. Donations systemet vill jag påstå fungera även för rutter (trots att man använder andras material) så länge man inte sätter krav på att det ska donneras för det utan att det är frivilligt att donnera, även då kan man räkna med att det ramlar in lite pengar ändå. Problemet i många fall, på många forum, är att många tar förgivet att folk ska fortsätta skapa material för RW, och allt som oftast så visas det rätt lite uppskattning för arbetet som läggs ner på det oavsett om det rör sig om rutter, lok eller vagnar. Därför förstår jag dom som väljer att ta ut någon slags avgift för sitt arbete. Så länge mina modeller tas in i simmulatorn utav andra så kommer dom vara gratis. Men jag vågar ändå påstå att mina modeller och texturer håller en viss standard nu för tiden, men jag fortsätter alltid att jobba mot ett visst mål, att förbättra standarden på mina modeller, med det sagt, så i framtiden när jag känner att mina modeller och texturer är bra nog så kan det eventuellt röra sig om att jag kommer producera payware, dock kommer jag nog köra på systemet att jag kommer släppa gratis version med, men som inte håller samma kvalité. Sedan får jag ju krypa till korset och erkänna en ful ovana, har har en tendens att ta avbrott från pågående projekt och påbörja annat för omväxling, vilket har lett till att jag har en hel hög med projekt (många av dom nära att vara avslutade) som bara ligger och väntar på mitt Ma oc El16 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
När vi ändå diskuterar dåligt fysik kan man ju ta och nämna farming simulator 2013. Fysiken där är helt horribel, då är railworks mycket bättre. Lite OT men ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Kan informera om att på RSC's instagram sida så har det underdagen dykt upp två bilder som visar upp en Oculus Rift enhet.
Huruvida detta bara är någont marknasundersökning för att se om det lämpar sig att bruka produkten eller ifall dom rent utav arbetar för att få stöd för Oculus Rift i simulatorn låter jag vara osagt. Personligen skulle jag tycka att det vore extremt roligt med stöd för Oculus Rift i simulatorn, skulle ge en helt ny dimension till simulatorn som skulle förbättre upplevelsen enormt. Personligen håller jag tummarna för att det kommer att stödjas i TS14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 852
|
![]() Citat:
Oculus Rift? Kan du förklara lite vad den är för nå´t? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
http://www.oculusvr.com/
Det är i stort sett ett par glasögon man använder istället för skärmen, dessa håller koll på ens huvudrörelser för att styra kameran, vilket gör att du kontrollerar din vy genom att röra på huvudet, precis som du gör i verkligheten. Genom att använda "glasögonen" så avskärmas det som är runt omkring och man ser bara det som är på skrämen framför ögonen vilket gör att man lättare får en bättre inlevelse i spelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Låter dyyyyyyyyyyyyyyyrt!
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |