![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... blir det väl också som LowPoly vad det lider:
![]() |
#92 |
Veteran
|
![]()
... där inte längre spårvägen går förbi kan väl duga som BD ?
![]() |
#93 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vilken fart du har!
![]() Paddan är en kul båt att åka, men tyvärr fick jag inte åka den förra sommaren när man var i Göteborg ![]()
![]() |
#94 |
Veteran
|
![]()
... blev såhär till slut...
Hela Asseten består av 5 moduler: 1. Markplanet som är osynligt från början men som är bra att göra synligt när man skall sätta ut allt annat. 2 - 5 är de fyra kvartersmodulerna som också kan döljas vid behov (t,ex, om man vill använda nån modul enbart) Om detta fungerar som jag tänkt bör man kunna gestalta Kungsportsplatsen på ett ganska naturtroget sätt !? Kungsportsbron vet jag inte vad PT Gbg använt men om jag får veta det kan jag nog skapa en som stämmer till mina lyktor ??? Lite bilder som illustrerar tekniken:
![]() |
#95 |
Veteran
|
![]()
... Göteborgs "Paradbro" som förbinder "Paradgatan" Kungsportsavenyn med Kungsportsplatsen och som överbryggar Vallgraven i vilken Paddan går:
![]() |
#96 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
..är en enkel vanlig sån här tråkig betong bridge.. för hittade ingen som passa in.. men visar en bild på den här med delar av dina lyktor ditsatta ( bron är dock väldigt ful och passa inte nåt vidare) och din kuild kungsportsplatsen.. precis va vi behövde
![]() ![]() Bild1: Bron med dem fina lyktorna
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2014-02-07 klockan 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Veteran
|
![]()
... det är inte bra att inte lyktorna hör till bron i detta fall för det är jobbigt att sätta ut 14 lyktor och flytta, vrida och höjdjustera. Och ändrar man sen marken så skiter sig allt. Just för Kungsportsbron kanske jag skall försöka montera lyktorna på mesherna direkt (jag vet inte hur det går just på "stitched track" ???
Så lägg inte mer jobb på bron förrän jag har kollat vad som är möjligt!
![]() |
#98 |
Veteran
|
![]()
... problem, det är frågan och jag gör såhär:
Bron fungerar utmärkt utan lyktor och inte särskilt bra med så lyktorna får vara separata assets ! Fördeken är att man kan använda bron utan lyktor på andra ställen också! Nackdelen är att man får lite jobb att flytta, vrida, höja-sänka varje lykta på plats. Jag testade att sätta ut sex lyktor på ena sidan och det tog mig ca 15 min, men det är viktigt att man gör alla markjusteringar klara innan !!! Jag tycker resultatet rättfärdigar det extra jobbet eller vad tycker ni ?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-02-08 klockan 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Medlem
|
![]()
grymt
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Veteran
|
![]()
... Järntorget pss som Kungsportsplatsen. En del kvar att fila på men det artar sig bra:
![]() |
#101 |
Medlem
|
![]()
snyggt men ska man få rätt känsla av spåren kring avenyn får du inte glömma ett särskilt spår med satt spårläge krakulerad asfalt med potthål och lösa kantstenar överallt
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Veteran
|
![]()
... Gatuköken och fontänen mitt på torget tillverkade (fontänen blir en egen asset med rinnande vatten och ljud á là Johanna):
![]() |
#103 |
Veteran
|
![]()
... markplanet har nu markerade spårvägslinjer (i alla DEM-byggares favoritfärg CYAN). Fontän och gatukök är egena assets. Detta paket gör att man kan bygga ett "Diorama" av Järntorget.