![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket stiligt!! Ska bli kul att provköra, och ger inspiration att starta Trainz igen!!
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har provkört och testat ett synth-fritt BJ Hg. Resultatet en hel del ros men tyvärr också ris.Vagnsbromsen utmärkt, reglagen fungerar bra - men med ett viktigt undantag; pådraget!
Första provresan: Gick inte att få läge 0. Loket rullade igång på läge 1 av sig självt. Lite knepigt få rätt grepp om pådraget. Andra provresan: Nu fungerade läge 0. Loket accelerade med 600 ton på kroken tillfredsställande. Vid pådrag 20 gick det inte att dra ner pådraget under läge 16. För att kunna stanna tåget/minska farten måste pantografen inaktiveras varvid vagnsbromsen slog till. Frånsett problemet med pådraget; vilket trevligt lok att göra, att å-knappa sig fram i hytten ett nöje. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra att nån är på alerten, Nisse!
Jo detta med pådrag är lite lurigt: I lokets enginespec. anges antal throttle-notches. I hyttens config i throttle_lever - containern skall det vara lika många. Sen till "Auran-idiotics" - Trainz har ALLTID endast 8 notches, så om man sätter antal notches till t.ex. 16 så blir 0 och1 samma osv. Håller just på att utreda detta för Ma-loken så jag kan uppdatera Hg och Ud sedan, hoppas jag ! Tack Nisse! Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... i Hg-hytten. Diverse ormar, grodor och ankor hade tagit sig in och förde ett himmla liv.
Med Nisses hjälp pågår sanering. Nisse gör även ett gediget jobb att testa CAB-körning med olika vikt i kroken, så det kommer uppdateringar efter hand. Mellan varven fixar jag med texturer och annat och förbättrar eftersom. Även TGOJ hade Hg-lok så jag har börjat på en variant och nu anpassar jag texturerna efter mappningen och inte tvärtom (som jag tillbringat 100-tals timmar med för att tillfredställa vissa "väderbitare").
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket snyggt! Och tack!!! för att du underlättar för oss ommålare
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Har äntligen hunnit provköra Hg-loken! De är mycket fina. Stort tack för dem!
![]()
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... är inte över än.
Med Nils hjälp har vi fixat till hytten så att den fungerar (nästan) som på riktigt ![]() Det blev till slut 3 lok med egna hytter, SJ, BJ och TGOJ. Sluttest av Nils återstår, sen kommer dom ![]() Lite "goa" bilder så länge: