![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Marcus,
hur långt kom du med hytten? Jag tycker det är en väsentlig del av ett lok!
![]() |
#2 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Loket i sig är också färdigt, allt jag behöver göra är att få det in i simulatorn, skon klämmer i att min exporter inte vill fungera. Men det är ett problem jag håller på att försöka lösa nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Tycker mig känna igen en gammal vän - nämligen hytten i BJ O- och Ds-loken. I så fall är ett antal svenska Trainz-lok av SJ-märke att gratulera.
Hytten är nämligen förnämlig; mina tester visar att den är outstanding i Trainz. Med risk att trampa i synthen tror jag mig veta att hytten utvecklats av LAn och Korvtiger efter en intern strid huruvida pådraget skall gå i åtta lägen (Korvtiger) eller 16 (LAn). Men viktigast är den tydliga vagnsbromsen. Att få stopp på tågsättet vid en U-tavla är en sport lika god som en annan. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
alla detaljer på loken tycker jag bidrar till en underbar helhets känsla och hytten är helt klart en av de större tårtbitarna
![]() Hade vart underbart kul om det gick att få över Ma-loket Marcus ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det vi vet om Marcus förmåga vore det ju en nåd att stilla bedja om, att han får igång sin exporter
![]() Jag har fått till en hyfsat lik hytt till de gamla STW-loken, som jag tror att Ekan har ev. uppdaterat till STL-standard ![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Har haft precis samma känsla, när det gäller de gamla loken, som hade hytter som, även om de var körbara, inte gav den riktigt genuina känslan när man kröp in i dem, även om de exteriört var väldigt tjusiga. Eftersom min egen förmåga att åstadkomma någon ändring var obefintlig är det nu mycket välkommet att mästaren velat ta sig an detta. Tack på förhand! /Torpet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |