|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-12-30, 23:53 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Consist builder
For mange år siden benyttet jeg "Consist builder" til å lage nye togsett. Dette programmet finner jeg ikke lenger. Noen som vet hvor jeg kan finne det eller noen som har en kopi?
2014-01-02, 18:03 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej.
Menar du Conbuilder? Annars finns det annat program, som Convoi. Efter installation kan man välja språk, t.ex: Engelska. Här får du länk: http://www.activitysimulatorworld.net/Convoi.htm Ha det så gott |
2014-01-20, 17:59 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Hej. Conbuilder är väldigt användbart. Utöver att sätta samman consist så kan man även kolla att ljud- och cabfiler är kompletta, samt leta i con- och act-filer efter ett visst fordon.
Jag har bara en gammal utgåva, från tiden innan det blev ett köp-program. Det kanske finns fler optioner nu... MVH Olle M |
2014-04-13, 18:53 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
Con-Builder er bare sorgen hos meg.
Får bare feilmeldinger når den oppdateres, og når jeg lagrer nye consister. Det eneste jeg kan bruke Con-Builder til, er å lese av consister til å kopiere og reversere dem (litraene står oppført i CB, ikke i MSTS Editor). Da jeg har et problem med at en nylaget consist IKKE lagres i Consists-mappa, må jeg inn i ConBuilder, finne consisten der(det gjør man), slette den og gjenopprette den i papirkurven. DA finner man den i Consists-mappa! Har nå begynt å bruke Convoi, driver å lærer meg den i skrivende stund. Senast redigerad av Roar H den 2014-04-13 klockan 18:55. |