![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stämmer, men Marcus hann skicka en Beta till Ekan för nerskitning utav redan underbara texturer från Marcus. Så man får väl vara glad, att Marcus inte var nöjd med sina egna texturer.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Vi får verkligen hoppas att vi får en Tb snart då ekan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... kan man förbereda sig genom att göra en osynlig vändskiva som kan vända en Tb mitt på spåret.
För att försöka animera Ekan (som "målar åt hela världen, lilla mamma") har jag valt att vända runt en amerikansk "präriebuffel" mitt på spåret. Borde varit en svensk Tb ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jag förbereder en texturegrupp till Tb Turner (vändskivan till Tb) och behöver veta vilka spår som är de vanligaste ni använder till linjespår.
Tacksam för kuidnummer!
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Osynlig vändskiva? Följer den med loket vart som helst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Nej, tyvärr inte, Trainz medger nog inte sådant. Man får placera den på de ställen där man ämnar vända loket.
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det inte bättre, att göra spåret. Som det är på t. ex ft-spåren som är inbyggda eller multi industrierna, där spåret ändrar sig till det som man ansluter.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tyvärr går det inte att använda "attached track" för då snurrar hela spåret som på en vanlig vändskiva. Själva "spinnern" måste vara osynlig och ändå skall det finnas ett fast spår(som inte är track) som inte rör sig.
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
För det mesta använder jag SAM (Samplaire's) spår, men det bästa tror jag är om du använder osynligt spår, så får man "trolla" in en bit helt oanslutet spår där den osynliga vändskivan(spåret) är, då kan man ju välja vilket spår man vill. Säkert helt oförståeligt det jag skrev, men lyckas inte förklara det bättre, helt slut i huvvet..