![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
|
![]()
Tåget ser riktigt bra ut Granders! Gillar särskilt den öppningsbara dörren med tillhörande kontrollpanel, riktigt coolt.
![]() Rutten är också väldigt fin - kan nästan känna lukten av Småländsk skog! ![]()
__________________
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
![]() Citat:
![]() Riktigt snyggt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Y2KR 1384 är nästa fordonsindivid som levererats från 3D-bordet.
Denna Y2 är mer lik de danska systrarna än vad övriga svenska Y2'or är. Fronten är helsvart, på startpanelen sitter danskarnas informationssystem och runt hastighetsmätaren sitter diverse DKATC-relaterade displayer och knappar. Uppe bredvid klimatanläggningen sitter ytterligare en DKATC-relaterad display med bla vrede för i och urkoppling. Just för att informationssystemet sitter på startdisplayen har man flyttat ATC's inmatningspanel och interntelefonen. K'et i litterat fyller inte längre någon funktion, men används fortfarande för individen. Danska ATC'n är helt urkopplad och ur funktion. För något år sedan hade 1384 alltid den danska ATC'n på i bakgrunden då all information först var tvungen att gå igenom denna. (Så är danskarna. Det är likadant på X2). Det var även just denna ATC som gjorde att 1384 jämt blev ståendes med just ATC-fel. ![]() ![]() ![]() ![]() Och jag var ju givetvis tvungen att testa multa Y2 1380 med Y2 1384. ![]() Senast redigerad av granders den 2015-02-21 klockan 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Just 1384 levererades ursprungligen till Skåne (år 1998?) och skilde sig från övriga äldre skånevagnar, genom att ha de nyare motorerna och radioblock precis som vagnarna i Östergötland. Och i samband med att kustpilen trafiken avvecklades i Skåne 2005 hamnade den i Östergötland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
|
![]()
Asså det här är ju så läckert, både banan och Y2an/Itinon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
![]()
Dejligt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 843
|
![]()
Va snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |