![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ekan tipsade att göra en genväg på skrivbordet!
Bengan, alla asset måste ha en mesh-table i TANE men det går bra med en tom mesh-table { }
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-10-14 klockan 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Har det något med Screenshotsen att göra och hur gör man då? Det andra, tror jag att jag är med på. Om jag lägger in en tom mesh-table { } i Korvens Biblioteket för brygga och bälg, så borde vagnarna hoppa igång.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Fick in Korvens vagn, efter att jag la in en tom
mesh-table { } i configen. Men texturegruppen vill inte fungera ordentligt. Går att byta från olivgrön/blå till helblå, men inte från helblå till olivgrön/blå. Så man måste sätta ut flera vagnar, ända tills olivgrön/blå slumpas fram. Nästa gång, jag startar upp Tane. Så har olivgrön/blå blivit helblå. EDIT: Alla Korvtigers vagnar, har jag nu fått in i Tane. Tror att jag även har funnit lösningen till problemet med texturegrupperna. Det är alltid den första texturen, som inte vill komma tillbaka och det borde vara samma problem med godsvagnarna, där jag skrev att texturegrupperna fungerade. Tror att det går att lösa, om jag flyttar den första texturen från själva vagnen och lägger in den i texturegruppen. Så det får bli nästa test för mig i Tane. .
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-14 klockan 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Gå in i TANE-mappen, var du nu har den, och sen till local - screenshots och skapa en genväg till skrivbordet !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
C/Program/N3V Games/Tane I Tane-mappen så finns det en massa programtillägg, program och DAT-fil. Sen finns det även en mapp som heter resources och i denna, så finns det 14 mappar. Gått igenom alla mappar som finns där, men hittar ingen local/screenshots EDIT: Lagt till bilder. Med Tane-mappens innehåll. Går jag in i mappen resources så finns dessa mappar där, men jag hittar ingen local/screenshots någonstans.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-14 klockan 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() Citat:
Kul att alla grejer gick in utan alltförmycket trassel! Med detta så får jag nog själv ta och inhandla TANE så man inte hamnar efter i utvecklingen ![]() När det kommer till texture-replacement, är det samma fel på Lans godsvagnar också? Kan du testa på någon specifik vagn, som F1 eller G3 som har fler än två texturer: 1. Kolla i config för texture-replacement hur många texturer som skall finnas (dvs antalet strings i tabellen, eller antalet png-filer i mappen + 1 (default-texturen ligger i vagnens asset som du redan påpekat) 2. Om du sätter ut flera vagnar av den sorten, slumpas alla olika texturer fram? 3. Om du går in i var och en av de vagnar som finns, går det att byta textur? Går det bara att bläddra fram till en textur? Är det samma vilken textur du än började på? Är det samma textur den stannar på varje gång?
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
C: - Användare -DIn Mapp (min heter lelle) - Appdata - Local - NV3 Games - TANE -build blajblajblaj - screenshots
Medger att den är väl gömd ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Svar om texture till Korvtiger.
Har inte hunnit kolla på Lennarts vagnar än, men misstänker att det är samma sak med allt som har texturegrupp. Det är att den allra första texturen, inte vill komma fram. På dom vagnar, som endast har två texturer. Där slumpas båda fram, men går jag in via ? och vill byta texture. Så vill inte texturen, den första som ligger i själva vagnen inte komma fram. Tar jag en av vagnarna med fyra texturer, så slumpas alla fram. När jag ska byta texture med ? Så går det att bläddra vidare texture till texture. Men när jag kommer fram till den ljusa texturen, som ligger i själva vagnen. Så kommer inte den texturen fram. Bläddrar jag ett steg till, så kommer nästa texture O.S.V. Så det är bara texturen i självs vagnen som inte vill komma fram. Dom som finns i själva texturegruppen, dom kommer fram som dom ska. Det är bara, när man har gått varvet runt. Så sista texturen blir kvar, då det egentligen ska bli den ljusa som är den första. Nu blev det nog väldigt luddigt, ser inte riktigt vad jag har skrivit. Då jag skriver från mobilen just nu. Edit. Enda sättet som jag har lyckats med än. Är att jag även har stoppat in original-texturen från vagnen i texturegruppen. Då får jag med alla texturerna, men när man har gått varvet runt. Så får man gå ett steg till. Har lagt original-texturen sist i configen, så att samma texture ligger kvar när jag har gått varvet runt. Enda nackdelen med det hela, är att texturegruppen får en texture till och att man måste göra ett extra tryck på ? När man har gått varvet runt och vill komma till nästa texture. Tar och gör ett test med Lennarts vagnar och texturegrupp imorgon, men jag tror att det är samma problem där.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-14 klockan 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det låter som att N3V har en bugg i API:t. Vad som händer är att man anropar en funktion som byter texture med texture-asseten som en parameter. Men när man vill byta till den första så måste man skicka in null (inget värde) som texture-asset och då skall texturen ersättas med default-texture, dvs den som ligger i vagnens asset. Det är så som det är definierat i API:t enligt: http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...ureReplacement och så funkar det uppenbarligen inte, så antagligen är det en bugg. Den blir förhoppningsvis fixad.
Bläddringen är inte kopplad till detta, så texturen bara byts inte men texture-texten byts som vanligt när man kommer till den första. Sedan lät dig på dig som att spaningen av texturer inte fungerade, vilket bör vara av samma anledning, om du sparar en vagn med den första texturen (framslumpad, eftersom det inte går att byta till den) så kommer den inte att kunna sättas när du laddar banan och en annan textur väljs. Men om du inte har den första texturen så borde det fungera som det ska. Verkar detta stämma?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |