![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Korvtiger, vad menas du med att inte spara den första texturen ???
Den ligger ju som texture_0 i texgroupen ! men finns bara i vagnens config. Jag har provat med SJ G AF och det är som Bengan säger, den visas aldrig! texturväxlingen sköts ju av stlvehicle.gs, du kanske kan titta på dess Change-Texture container ???
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så du har provat med en av dina vagnar och får samma fel. Då är det nog en bugg i Tane. Om dom inte har hittat på något annat, som ska skrivas i configen när det gäller texturegrupper.
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kan jag vara till hjälp att om ni kör Tane som adminstratör? Om inte, så kan sparade filer hamna nånstans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
till TANE:
Jag har funderat en del över detta, och det vora bra om vi enades om nån slags "standard procedure". Lite idéer jag har listar jag nedan: 1. det finns obsoleta taggar och dom skall bort (typ speedlimet m.fl.) ! 2. Faulty dependencies skall man försöka åtgärda, inte ta bort dom ! 3. Markskuggor kan man möjligen ha kvar om man vill förstärka TANES skuggsystem ! 4. Shadow-containern kan generellt tas bort, det sköter TANE ganska bra ! 5. målade skuggningar på texturer kan i allmänhet vara kvar, de förstärks bara av TANE vid rätt belysning. ... Det blir en lång bister "patcharvinter" inte bara för NV3 ! Fyll gärna på med egna synpunkter!
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
gjorde LBJ Petter & Lotta utan några problem med alla dependencies!
Ett stort steg för mig, men ett litet för TANE-mänskligheten ![]() eller "I fädrens spår - för framtids segrar" är en bättre travesti ?