![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 | ||||||||
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]() Citat:
Det kan ju röra sig om en ny kontroll i TANE:s underliggande system som visar sig på detta sätt. Citat:
Citat:
Men det är ändå lite konstigt för banan saknar blocksignaler. Har det någon betydelse? Citat:
några enkelspåriga sidolinjer som slutar i ändstationer. Jag har experimenterat med vändslingor i slutet på dessa linjer men de är numera bortplockade. Det blir ingen skillnad i beteendet med och utan dessa slingor. Skumt. Citat:
Därefter fungerar signalerna, i alla fall så långt det går att se när man kör på banan. Citat:
Jag misstänker att detta kan ha att göra med att scriptet behöver analyserar banan i uppstarten av sessionen. Om skriptet behöver bygga upp en intern datastruktur som beskriver banans layout så behöver scriptet söka igenom banan med TrackSearch och notera var olika objekt som signaler och växlar finns. Varje växel blir då ett vägval som leder till en ny del av banan. Då behöver scriptet lägg om växlarna i tur och ordning och söka igenom varje del för sig. Citat:
exempel vid övergång från det ena spåret till det andra på en dubbelspårig sträcka eller vid infarter till stationer. Det är bekvämt att bara behöva lägga om den ena växeln trots att båda läggas om samtidigt. Det finns några få engelsmän så det blir inte många c- och d-växlar. Citat:
![]() Jag återkommer om antalet signaler och kopplade växlar. Måste räkna lite. /Magnus |
||||||||
![]() |
![]() |