![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]() Citat:
Lite bakgrund: Banan började byggas i TS2010 med det moderna signalsystemet. Problemet med message overflow i början av sessionen uppstod även där. Tendensen var att felet blev värre ju fler signaler jag satte upp. Först en enstaka rad i felrutan, sedan flera med växande antal signaler. Vad värre var, problemet tycks nästan växa exponentiellt så att det vid en viss punkt "exploderar" och fyller felrutan med liknande message overflow- meddelanden. Då hänger hela systemet upp till 10 sek i början av sessionen innan man kan titta på felmeddelandena. Sedan kan man köra tåg och då tycks signalerna i de flesta fall fungera, även om jag ibland har sett skumma beteenden hos några enskilda signaler. Några bilder som visar felutskrifterna: Översikt 2010-alla.jpg Början på detaljerna för första raden 2010-1.jpg Slutet på detaljerna för första raden 2010-2.jpg Och så fortsätter det... Edit: Jag har också 76 MB JetLog.txt om det skulle vara av intresse. Samma signal tycks ge upphov till en massa message overflows. Det var ungefär i detta läge som jag gick över till TANE... /Magnus Senast redigerad av MegaCastor den 2016-05-22 klockan 10:12. Anledning: Hittade en loggfil som kanske är intressant. |
|
![]() |
![]() |