![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Netmagic:
Det som Richard hade skrivit vore en bra förklaring om den var sann. Regenerativ broms har funnits på några växelströmslok i Sverige men då bara som motståndsbroms (bromsenergin omvandlades till värme i speciella bromsmotstånd i loket). Bland annat hade Rm sådan men den är borttagen sedan många år. (samma gäller de fd Österrikiska Rc kopiorna) På likströmsbanor är återmatning vanligt och märks väl om man kommer körande i en äldre vagn och samtidigt någon modern vagn bromsar i närheten. Har själv upplevt detta i Göteborg då jag vara där som förarelev en helg. Kenny ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
BlueX | netmagic | Off-topic | 4 | 2003-07-02 12:43 |
BlueX och Mittlinjen | Janne | Trainz - Allmänt om Trainz | 13 | 2002-10-16 18:13 |