![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jodå, dynamiska spår ingår i allra högsta grad i tsection.dat, och om du byter ut tsection och fortfarande har kvar dynamiska från original-tsection så blir det fel.
OM du har börjat och bygga med stöd av original tsection.dat men sedan bestämmer dig för att lägga in nya spårdelar, t.ex xtracks, så behöver du köra H o r a c e, som kommer med xtracks-paketet. Alternativt ta bort de gamla och lägga in dom igen, det beror ju på hur långt du har kommit i ditt arbete. Om jag förstår dig rätt, så har du testat lite granna fram o tillbaka. De dynamiska spåren får sina id på basis av vad som står i den globala tsection.dat och dessa kommer då ha fel id om du senare byter. Så, det är väldigt noga med att bestämma sig för vad man vill bygga, med originalspår eller med tilläggsspår. Om man väljer tilläggs-spår, så ska man använda motsvarande tsection.dat ELLER nyare version. Går alltid bra att byta till nyare tsection.dat, men ALDRIG backa bakåt. I princip. ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Extra Extra!! ScaleRail Dynamic Track Utility | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-11-22 21:15 |
Någon som använder MP Track Pack? | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-08-09 11:40 |
STW Dynamic Speedboard | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2004-06-21 11:10 |
Varför blir det så?[Failed to load track database] | Mson | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2002-07-07 23:00 |
Hur man gör spår. [tips] | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2002-05-20 17:43 |