![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Ser otroligt bra ut Mazz!
Här har du en till, som vill börja bygga på den...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Jättefina bilder. Det blir verkligen ett rent nöje när man kan börja bygga själv på rutten!. Men så har jag en fråga ochså: Vad tror du STH kommer att ligga runt? Är lite av en fart dåre
![]()
__________________
Mvh Erik.H |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
bygga på denna rutt...
Ser kanon ut! Keep up the good work!
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Härligt att det finns bygg-sugna...
![]() mrdaddydj: Sth blir som mest 130 km/t och det på stambanan. PÅ bibanan (vilket nog egentligen är huvuddelen av rutten) så lär högsta sth bli inte mer än 80 km/t, så gas-glada kanske inte för utlopp just i denna rutt... ![]() Tanken är dock att med sth 70-80, så blir det mer åka per tidsenhet... Från punkte til punkt med 70km/t, så har man o göra i 40 minuter iallafall och det utan stopp... Rutten är ju inte på så många tiles, så jag tänkte att det blir mer värde på det sättet. Växla och tågmöten tror kanske blir mer den här spårläggningens starka sidor... Fast, det är klart, det går ju alltid att bygga ut stambanan senare om man vill... Minsta radie på stambanan är 700m fast oftast 1000m, så möjligtvis tål den högre sth. Tror dock 1000m radie är ok för 130 i verkligheten, kunnig får gärna rätta mig. Men, stambanan finns mest för att det ska bli intressant korsande AI-trafik att ta hänsyn till för bibanan. Bilderna är från bibanan, där anledningen til sth 80 syns ganska väl, det är hyggligt kurvigt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
![]()
Längtar efter att sätta tänderna i denna, synd att man inte kan expandera senare om du sätter signalerna...
Vore kul att ha en liten egen avstickare i rutten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() ![]() Inte mycke kvar nu av spårläggningen, jobbar med hamnen i den norra delen av rutten. Som synes, så är det bra med spår vid änd-stationerna, så det är bara o gnugga geni-knölarna för att finna kul trafik-ide... ![]() ![]() Av spårläggning återstår då at bli klar med hamnen, industriområdet vid stambanan samt att sammanbindningsstationen ska justeras lite granna, så den fungerar bättre. En annan av de små stationerna ska oxå justeras då det blev för kort längd på mötes-spåren för at vara vettigt. Efter spårläggnmingen stundar trimmning av "vassa kanter" i terrängen, samt en grund-marktexturering. Den slipade ruttbyggaren kanske mark-texturerar själv, men i släppet så ska det vara så att man kan använda de som ligger. Sen är det bara signalsättningen som ska till... mmm... just det... Dokumentation oxå, förståss... En pdf-fil kommer med, som beskriver hur mina tankar har varit på stationernas uppbyggnad och spårens användning. det har ju legat till grund för hur spårplanen är llagd, så det kan ju vara bra att veta. Om du ruttbyggare sen vill använda spåren till annat, så är ju det bara att göra... Så här nära har det aldrig varit... Senast redigerad av Mazz den 2005-08-05 klockan 01:15. |
![]() |
![]() |