![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() DONJ´s ångvagn Majorn, byggd år 1888 av Atlas i Stockholm! Polygonantal: 1354st. Fråga: Denna grej ska ha olika sk. "bogey´s" i respektive ände, hur fixar jag det? Det som ska till innan ett första släpp är drivpaket, tankrör, konsoler och fotsteg. Senn är det dags för pannan att få lite reglage ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]() ![]() Hej! Vilket oooooooooerhört intresse för nya grejer till denna simulator! ![]() Är besviken faktiskt![V] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Funkar inte riktigt på dom spår jag kör på just nu.... [V]
Annars är det här ett fordon helt i min smak, mycket snyggt Json! Väntar med spänning på fortsättningen... ![]() Tyvärr har jag ingen som helst aning om frågeställningen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tror du får använda
bogey KUID:12345:123456 bogey-r KUID:12345:123456 i din config.txt för att få två olika boggier. Titta annars på D-lokets config.txt. Den använder om jag inte minns fel 2 olika boggier ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Fel av mig...
Så här ser config ut till ett av D-loken men den har 3 boggier utplacerade... eller har jag fel igen... (?) bogey <KUID:XXXXX:50001> bogey-1-r <KUID:XXXXX:50001> bogey-2 <KUID:XXXXX:50002> och så här säger ContentCreationGuide som du borde ladda ner ![]() bogey The bogey kuid number (default for a.bog0 and a.bog1) bogey-1 The bogey kuid number for a.bog1 (Used only if different to a.bog0) ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Använder man samma bogey-modell och bara två stycken så räcker det med en rad i config. Använder man två olika modeller måste man kalla den andra bogey-1. I Gmax placerar man punkterna a.bog0 och a.bog1 där de skall sitta oavsett. -r i config gör att bogeyn animeras baklänges. Det behövs egentligen inte för man kan lika gärna vrida punkten i Gmax.
Har man 3 eller fler bogeys blir det lite annorlunda. Snygg vagn fö ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Sitter här o tittar på gamla trådar, har denna vagn blivit släppt nånstans? Ser ju väldigt fin ut
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tror inte han släppt något ännu
Hans ångvagn såg lovande ut, hjälpte han med några detaljer i gmax så jag har sett en något tidigare version på nära håll. Vet inte om han tappade suget efter några problem med korrupta filer eller hur det var. Det finns isåfall en liten liten chans jag kan ha kvar hans gmax-fil, men jag är som sagt inte säker på det Json, om du forfarande behöver hjälp med något så är det bara ropa hej på MSN. Du vet ju att jag gärna hjälper till lite om det behövs ![]()
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga ang. Boggier+Polygoner | Carlj | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-02-01 22:44 |
Fråga angående S-filer | smajlet | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-01-30 18:21 |
En liten fråga bara... | jimsom | Off-topic | 21 | 2004-12-15 06:57 |
Nyfiken fråga? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-01-15 21:52 |
Fråga till STW. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2002-08-16 22:37 |