![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
På bilden nedan kan ni se att fyra polygoner har knasat till sig. De ger inte med sig även om man flippar dem. Finns det någon som har råkat ut för nåt liknande, och vet hur man ska bära sig åt?
Senast redigerad av Joel den 2006-07-07 klockan 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Det ser ut som om du har dubbla vertex (punkter) på nån eller några av polygonerna.
Tag bort polygonerna och prova och radera en vertex om punkten ligger kvar var detta en dubblett, om ej kör ångra borttagning och prova igen på nästa. lägg därefter till polygonerna manuellt 1 efter en (obs bara 3 vertex per polygon. Ps. såg din gammla fråga först nu jag gör en kopia av ytterväggarna minskar den ca 3% och vänder alla polygoner, sedan kopierar jag den och radrerar alla vertex utom de runt fönstrerna, gör likadant med ytterväggarna och lägger ihop dessa varefter jag manuellt lägger till polygoner för tjokleken obs dessa skallvara vända så att den yttersta syns innifrån och den innre utifrån |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag är nyfiken. Är det en Regina?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Joel den 2006-07-14 klockan 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Jag hadde ibland problem när jag speglade sidor i tsm
jag vill minnas att det var viktigt att man börjsde rita pollyn på rätt vertexpunkt och att varje polly inte fick gå över mer än 3 vertex mitt förslag är att du tar bort några polysar runt felet (men bara en i taget) och gör om dessa en efter en jag kan ej prova då jag ej längre använder tsm |
![]() |
![]() |