![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter som du ha har kul! Jag ser fram emot min prao på Tåg i Bergslagen. Hoppas att du inte har något emot att jag gör en liknande dagbok då.
![]()
![]() |
#17 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
trevligt, och du har även fått med ett av Rd loken på bilderna
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Aja... Dag 4 - Fredag Idag hände inte så mycket speciellt tyvärr. Fick testa signaler i GBG ![]() ![]() ![]() Imorrn är det varselväst och rejäla skor som gäller för då ska jag ut och spårspringa ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Nog för att det är intressanta bilder, men om du nu fick tillstånd att fotografera, varför tog du då en självporträtt med censur? Hade det inte vart bättre att slopa den bilden? Det känns väl lite turistiskt s.a.s.
![]() Intressanta lok. Är det där GC moderniserar sina lok?
![]() |
![]() |
#20 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() GC är där med 2st lok som renoveras samt omlackeras, sedan är SJ där med ett rc och några x2or som också renoveras. Denna vecka ska SJs nattvagnar komma in för renovering ![]()
![]() |
![]() |
#21 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mer maskinrum
![]()
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Känns lite tomt i den 6an =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare ssg
|
![]()
Intressant reportage. Även jag reagerade på självporträttet. Känns det inte lite onödigt med ett självporträtt och sedan censuera ansiktet? Då försvinner ju hela meningen med det hela
![]() Var det svårt att få fototillstånd eller var det bara att fota runt lite hur som helst? Många företag idag, är så hemlighetsfulla att allt som kan ta bilder, konfiskeras alt inte får användas. Synd, för det är intressant att se hur det ser ut.
![]() |
#24 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() Jag misstänkte det först när jag såg det moderniserade förarbordet, och när jag läste vidare i texten i tidningen så såg jag att det var på den verkstaden dom renoverades. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-04-20 klockan 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Haha, ja du
![]() Eric: Nää, jag frågade bara om det var okej att fota och de sa att det var ok. För jag fotar ju inte direkt för spionage ![]() Marcus: Jaha, förstod inte riktigt först ![]()
![]() |
#26 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hade varit intressant att få veta med om simulatorn, hur den funkar, om den är verklighetstrogen, bilder (fota skärmen) och så vidare...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Dag 5 - Måndag
Idag var det riktigt roligt ![]() Spåren skulle vara utrymda 10sek innan tåg kom, och vi hade rätt god marginal eftersom sikten var så lång. Det var rätt blandat med tåg och de kom rätt ofta. Det var allt ifrån reginor till godståg. Reginorna brukade tuta och då gjorde en av oss klartecken genom att räcka ut armen. Fler bilder kommer senare. ![]()
![]() |
#29 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Lite ödets ironi att när vi står där som bäst så kommer Bombardiers X1a förbisusandes med massa "kollegor"
![]() ![]() Fick en mycket bättre bild på det när det kom från andra hållet, dock var det mycket klotter då =(
![]() |
#30 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Dag 6 - Tisdag
Vilken toppendag ![]() Dagen börjar med uppvaktning i rummet klockan 6 ![]() Efter lunch letar jag upp Glenn som varit borta fram tills lunchen och berättar att det inte finns så mycket att göra i verkstan. Han ringer då till Kent (?) och kollar om jag får följa med ut på en provtur (Kent arbetar som provare, som provar att allt funkar på tåget innan det lämnas över till kunden.) Det visar sig att jag ska få följa med på en kort provtur i en X2a ![]() Vi går till provhallen där jag får en varselväst och sedan går vi ut på testspåret (ett spår utanför verkstan som leder ut till stambanan som man kör tågen på när man testar dom). Vi klättrar in i manövervagnen där vi träffar Kent (?) och en annan kille. Kent frågar då som om det vore det vanligaste i världen; Ska du eller jag köra? Då säger Glenn att han tycker att jag ska köra, så jag sätter mig bakom spakarna på tåget. Vi måste dock vänta några minuter på en lokförare som ska hoppa in i drivenheten innan vi kan köra. Sen berättar Kent hur jag gör, så jag slår från parkeringsbromsen, trycker ner "pedalen" med fötterna sedan lägger jag i gasen. Tåget börjar efter några sekunder rulla och det är 15km/h på provområdet och 30km/h utanför. Så jag kör ut tåget och gasar sedan upp till 30, sen testar jag de olika bromsarna. Sedan kommer vi till en växel som leder till stambanan. Vi ska tydligen växlas in på stambanan med tågets andra ände så att vi ska passera med hela tåget och sedan stanna. Jag passerar och bromsar sedan, sen avaktiverar vi hytten och går igenom hela tåget till drivenheten där vi träffar lokföraren. Vi ringer upp till fjärren och ber dom om att få växeln ändrad, vilket vi får gaska fort och sedan rullar vi ut på stambanan. Lokisen kör en bit och stannar sedan och släpper av oss (mitt på stambanan) och vi går in till verkstaden och lokisen fortsätter. Antagligen var loket klart eller så =) Så det var riktigt spännande! Och jag har fixat så att jag får vara med testgänget imorrn med ![]() ![]() ![]() I väntan på växelomläggning ![]() Hytten på "öresunds X2orna" Har inga foton på när jag kör, för vi filmade istället för att fota.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-04-21 klockan 22:11. |
![]() |
![]() |