![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Stämmer, trs2009 only
![]()
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Gjort tre olika perronger till Säröbanan.
Perrong A för mindre stationer: Perrong B för ändstationer: Perrong C för större stationer: Perrongerna är höj- sänkbara (liksom mina stationer) för att kunna finjustera höjden på perrongkanten (Shift-musdarag i Surveyor). Perrongerna har samma sand som GSJ Ballast för att smälta in. Hoppas ni kan använda dom på era egna banor!
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]()
Plankgångar användes mellan och vid sidan av spåren dels för att lasta in och ur lättare gods, samt för passagerare att kliva av och på vid mindre hållplatser.
![]() |
#34 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Öppna GSJ BCo för edit (Shift-Ctrl-E) Zippa upp bifogade fil, GSJ BCo.zip till mappen BCo_body Commit it! (Ctrl-M) Voila! PS. Man får inte använda vit bakgrund i TGA-filen - man skall ha en mörkt grå, snäppet ljusare än själva grinden (som är mörkt grå). Kom på tricket när jag gjorde balkongen till GbgS. Jag skall ladda upp resten senare om detta funkar för er. Hör av er hur det funkar så skall jag fixa resten av vagnarna!!!!!!!!
![]() |
![]() |
#35 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Fungerar.
![]()
![]() |
#36 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fungerar här också.
Har även bytt namn på grindarna och uppdaterat dom andra vagnarna, då dom har samma texturer. Bara en vagn, med andra grindar. Som jag inte har gjort något på. Sista vagnen på bilden. EDIT: Kuidnr. på vagnen i höger hörn.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-08-01 klockan 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]()
Sådär.
Nu även den sista vagnen åtgjärdats. Öppnade tga-bilderna i mitt måleriprogram (Paint Shop Pro 9) och sög upp samma gråa ton, som på lans medskickade tga-bilder i zippen. Vagnen hade jag redan kört open for edit på. Så det var bara att öppna tga-bilderna för grinden och fylla i det vita med det gråa istället. Så nu ser alla vagnarna kanonbra ut på håll.
![]() |
#38 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#39 |
Veteran
|
![]()
Här kommer den äntligen, nu väntar Järnbrott, KUllavik, Malevik, Släp och ett antal hållplatskurer, puh!
![]() |
#40 |
Veteran
|
![]()
Snyggt jobbat.
Ser redan fram mot kommande objekt.
![]() |
#41 |
Veteran
|
![]()
Laddar upp Munkekullens hållplatskur som låg i kurvan mellan Släp och Särö. Modellen är i leveransutförande, alltså 1903 och framåt till 20-talet. Den ommålades på 20-talet(?) och framåt 50-talet var den ganska nedsliten och då målade någon på privat initiativ om den i en grisskär nyans (ung. samtidigt med att lok 2 och 3(Schnoa) målades). Efter banans nedläggning 1965 stod kuren kvar och förföll i många år, för att slutligen rivas (80-talet(?).
Jag kanske fullföljer dessa tre modeller och laddar upp dom om intresse finns?
![]() |
#42 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Lan vädigt fina hus och vagnar. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citat:
Man tackar och bugar. Jag ser gärna dom andra varianterna i Trainz, alltid bra att ha. Om det nu inte är en massa extra jobb för dig.
![]() |
![]() |
#44 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Och med tanke på den klass som alla dina fina byggen håller, så behöver du nog inte fundera, allt är av intresse.
![]() |
![]() |
#45 |
Veteran
|
![]()
Dom är i princip redan klara, "coming soon" som man säger på Auran! Håller på att mäta upp och göra ritningar till Malevik stn just nu. Bilden är rätt ny men jag bygger i "leveransutförande"!
![]() |
Taggar |
byggnader, gsj, säröbaban |
|
|