|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-04-19, 18:42 | #46 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
2004-04-20, 15:06 | #47 | |
Medlem
|
Citat:
Jag har f.ö fått detta bolag som ett projekt i skolan på obestämd tid, detta eftersom man "lever sig in" i vuxenlivet, förstår mer och så. Så, själv kommer jag att försöka köra mså verklighetstroget det bara går, as real as it gets Jag har faktiskt lärt mig mycket efter att jag startade UBOPGE och registrerade oss på SVTTL, tack Pursche för SVTTL! Jag förstårn att det är svårt DJ Clinton, det är det. Men vi är faktiskt fortfarande bara ungdommar som går i skolan, och är inte vuxna. MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
2004-04-20, 15:58 | #48 | ||
Medlem
|
Citat:
Om det är så att ni funderar och vill ha råd med nått. Så ställer jag gärna upp, har haft eget och drivit AB. Om jag bara kan ska jag hjälpa till. O. Kjelstad |
||
2004-04-20, 18:43 | #49 | ||
Medlem
|
Citat:
||
2004-04-20, 18:55 | #50 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
|
||
2004-04-20, 19:21 | #51 | |||
Medlem
|
Citat:
Men om man väljer att vara utanför SVTTL och köra fritt, skall man inte kunna ha ett bolag där heller. Då anser jag att man inte alls är med i detta utan kan köra vilka banor man vill med vilka tåg man vill. Men det jag kan tänka mig är att SVTTL dellar på dessa bolagen i så fall, om det nu finns intresse för det. Man kan ju också starta ett liknande som SVTTL där man får köra fritt. Då blir ju inte det ena beroend av det andra. Tror att det inte skulle fungera om bolagen hade olika förutsättningar. |
|||
2004-04-20, 19:24 | #52 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Varför skulle man inte kunna få ha ett bolag utanför SVTTL? vem har rätt att säga att min fantasivärld är fel?[}]
Och, om man nu inte fick ha ett bolag om man stog utanför SVTTL, hur ska man då få förare som kan köra enns aktiviteter EDIT: För det var de jag trodde det gick ut på, att vara med i ett bolag, få bolagets tåg och ev. rutter samt bolagets aktiviteter! Sedan SVTTL kom till har jag inte kört en enda aktivitet, trotts att jag varit med i 3 olika bolag! |
2004-04-20, 19:44 | #53 | |
Medlem
|
Citat:
Men jag ska säga det så du förstår. Ett bolag som vill köra så verkligt som möjligt och ett bolag som inte vill detta, BÖR inte blandas. Sen är det upp till var och en hur man vill köra sitt bolag. |
|
2004-04-21, 11:55 | #54 |
Medlem
|
detta är en intressant diskussion och jag har inte velat lägga mig i hur ni tycker hittils.
Om vi tittar till verkligheten så finns det i stort sätt bara två problem om man vill hämta material ifrån utlandet. 1. Är det elfordon så är det dyrt att bygga om dessa om de idag inte kan köras på 16000 volt som vi har i Sverige. Danmnark mfl kör på 25000 volt och inköpspriset + ombyggnad + godkännande från Järnvägsinspektionen blir högre än vad man skulle kunna få in i inkomster i de flesta fall. 2. Spårvidden. I t ex Finland så har de bredare spår och lok och vagnar fungerar inte hos oss utan stora ombyggnader. Samma sak här när det gäller inköpspriset + ombyggnad + godkännande från Järnvägsinspektionen. Man kan inte räkna på detta så att man en dag tjänar på affären. Så till frågan hur vi gör i simulatorvärlden.... [?] För min egen del så ser jag egentligen bara ett problem med att 'bygga om' fordon. Det är att t ex bygga om en personvagn till ståplats för att få plats med 500 personer som genererar stora inkomster i ekonomin. Om man däremot skulle vilja inportera ett tyskt ICE-tåg för att köra med i Sverige så ser jag egentligen inget hinder för detta då det skulle gå rent teoretiskt i verkligheten. Man skulle kunna lägga in en testkörningsperiod på .. säg 3 veckor innan den kan komma ut i trafik för att simulera kostnader för godkännande. Tre veckors utgifter innan man kan få in pengar på trafiken känns nog lite i plånboken men det är ingen katastrof. Vad tycker ni andra? M v h /Pursche www.svttl.se |
2004-04-21, 19:04 | #55 |
Medlem
|
<center>Pressmeddelande 21 april 2004</center>
ETAB och SGTK har beslutat att ETAB tar över SGTKs persontrafik f.r.o.m nästa helg. Övertagandet innebär att 2 stycken X14 samt 2 stycken X9 går över till ETAB. Vi övertar även kontrakten till dessa tåg. Efter att kontrakten har gått ut så är fordonens nya ägare ETAB. Summan för köpet blir 1 miljon VSEK. Efter att kontrakten gått ut så kommer tågen bli omplacerade till: X14 blir omplacerad till flygtågstrafiken Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen Terminal. Turtätheten blir tillsvidare var 30:e minut. X9 börjar trafikera sträckan Wuppertal Oberbarmen-Solingen Hbf. Om möjlighet finns så fortsätter tågen till Solingen Ohligs. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
2004-04-22, 14:32 | #56 |
Medlem
|
<center>Pressmeddelande 22 april 2004</center>
Från och med v.26 så börjar en ny tabell att gälla som ETAB har tagit fram i samarbete med SVTTL. Vi kommer att skicka runt tabellen till samtliga bolag och då får bolagen välja dom tider dom är intresserade av och vi lägger in dom på dom tiderna. Om det blir "dubbelbokat" så löser vi det i efterhand. Fjärrtågen stannar endast på stationerna: Västerköping Ängelsborg Wedlinge Dunholmen Ekholmen Adelsbergs Flp Helsinghamn Station Wedlinge trafikeras med en 2 dagliga avgångar i varje riktning med InterCity och 1 daglig avgång i vardera riktning med X2000. Tidtabeller för lokaltåg håller på att tas fram och vi hoppas vara klara med dom till v.24 då tabellerna börjar skickas ut till alla företag. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB EDIT: EuropaTåg AB har nu köpt upp SGTK för en summa av 5.000.000 VSEK. Fordon som går över till ETAB förutom dom 4 motorvagnar som nämns i tidigare inlägg är: 2 stycken T44 1 stycken TMY 20 stycken postvagnar 2-axliga 20 stycken Uc 1 stycken Mg 20 stycken Lgjns 1 stycken T21 Bolaget ägs av ETAB redan nu i helgen. |
2004-04-22, 21:33 | #57 |
Medlem
|
|
2004-04-25, 09:37 | #58 |
Medlem
|
ETAB´s ledning har nu på morgonen beslutat att köra trafik i Danmark med danska motorvagnar som vi hyr in från DSB. Motorvagnarna är av typ IR4 och har en max hastighet av 180-200 km/h. Tågen kommer att användas till trafik mellan Helsingör och Köpenhamn samt vissa turer fortsätter till Köpenhamns flygplats Kastrup. Antalet vagnar som införskaffas är 3.
2004-04-26, 18:12 | #59 |
Medlem
|
|
2004-04-26, 19:03 | #60 |
Medlem
|
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Cosmonova Trains" | Pson | Virtuella Tågbolag | 8 | 2004-06-07 02:08 |
Cosmonova Trains Inc | vl | Virtuella Tågbolag | 37 | 2004-06-04 16:49 |
Skicka iväg ditt namn ut i rymden! | Dson | Off-topic | 0 | 2004-01-23 12:15 |
German Railroad byter namn till Germania Rail | Byggare Bob | Virtuella Tågbolag | 5 | 2003-09-03 15:13 |