Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-04, 11:18   #76
alaska
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Om alaska vill ta upp det här så varsågod. Han och jag diskuterade dom förare bl.a som hade jobbat hos SGTK tidigare. Han sa att dom inte ville jobba hos mig och det har jag förståelse för om dom inte vill. Men då bad jag alaska att hitta 11 stycken ersättare åt dom förarna eftersom han hade lovat mig förare i samband med köpet av SGTK. Då säger han: Jag tar inte order av nån som du, och då undrade jag vad han menade med det. Han svarade inte på den frågan. Så därför tar jag för givet att han menade att han inte tar order av nån som inte är svensk. Men då ska jag upplysa dig alaska om att jag är född I SVERIGE i en helikopter som flög mellan Undersåker och Östersund. Och jag har aldrig rest utanför Norden. Jag har varit i Finland ett antal gånger och i Norge i 10 minuter (vid Sälenfjällen).

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
Jag ska svara på dena saken, sen får det var nog.

Jag visste inte ens om var du kommer infrån, och som upplysning kan jag säga att inte heller jag kommer från Sverige, utan flytat hit en gång i tiden med mina föräldrar.
Sen är det nog så att du tolkar saker och ting som du själv vill, utan att lysna på vad som egentligen sägs.
Men när du talar med kompisar så kan du ju vara så ärlig så du ger tillbaka vad som sagt, och inte vrider det till din fördel.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-04, 11:24   #77
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev alaska

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Om alaska vill ta upp det här så varsågod. Han och jag diskuterade dom förare bl.a som hade jobbat hos SGTK tidigare. Han sa att dom inte ville jobba hos mig och det har jag förståelse för om dom inte vill. Men då bad jag alaska att hitta 11 stycken ersättare åt dom förarna eftersom han hade lovat mig förare i samband med köpet av SGTK. Då säger han: Jag tar inte order av nån som du, och då undrade jag vad han menade med det. Han svarade inte på den frågan. Så därför tar jag för givet att han menade att han inte tar order av nån som inte är svensk. Men då ska jag upplysa dig alaska om att jag är född I SVERIGE i en helikopter som flög mellan Undersåker och Östersund. Och jag har aldrig rest utanför Norden. Jag har varit i Finland ett antal gånger och i Norge i 10 minuter (vid Sälenfjällen).

Mvh
Jag ska svara på dena saken, sen får det var nog.

Jag visste inte ens om var du kommer infrån, och som upplysning kan jag säga att inte heller jag kommer från Sverige, utan flytat hit en gång i tiden med mina föräldrar.
Sen är det nog så att du tolkar saker och ting som du själv vill, utan att lysna på vad som egentligen sägs.
Men när du talar med kompisar så kan du ju vara så ärlig så du ger tillbaka vad som sagt, och inte vrider det till din fördel.
För det första: Jag har inga kompisar och jag har aldrig haft(undantaget tågmuppar som jag hänger och fotar litegrann med). För det andra: Jag har inte vridit nånting till min fördel. Jag skrev bara det du sa till mig....

Mvh
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-04, 11:25   #78
DJ Clinton
Medlem

Standard

Men den här tråden ska handla om EuropaTåg AB och inte om privata tvister!

Mvh
Gammal 2004-05-04, 16:04   #79
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Inte för att jag förstår allting men ett par saker vill jag ha sagt.

1. Ingen hamn är 'till salu'.
2. Ingen godsbangård är 'till salu'
3. En hamn, nämligen Neuss Hafen, har jag lagt ut kontrakt på. Den körs idag av ETAB. Resten av alla hamnar och godsbangårdar är öppna för alla.

Detta innebär i klartext att ETAB gärna får köpa in växellok på alla ovanstående ställen och sedan erbjuda sina tjänster för en rimlig ersättning. Bara man har pengarna.....

Vad gäller det andra tjafset så är det helt enkelt en generationssak i mina ögon. Yngre och äldre har helt olika synsätt på vad man få skriva och inte får skriva på internet. När det gäller just MSN så är det bara att blocka en person om det inte funkar. Det har jag gjort flera gånger och tvekar inte att göra det igen om det behövs. Jag brukar göra det i ca 1 månad innan jag öppnar MSN igen och då har det gett avsedd effekt

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-05, 11:52   #80
DJ Clinton
Medlem

Standard

Namnet för det nya bolaget är Cosmonova Trains Inc. Bolaget är en sammanslagning av NER (North European Railroad) och ETAB (Europa Tåg AB). Adressen till våran hemsida hittar du här nedanför.

/Mohammad

VD på Cosmonova Trains Inc
http://w1.500.telia.com/~u50025334/
Gammal 2004-05-07, 16:04   #81
DJ Clinton
Medlem

Standard

Cosmonova Trains Inc. har beslutat att börja använda sin IC-trafik mellan Kvarndalen och Västerköping som "bas" inom företaget. Vi kommer att utöka turerna till cirka en avgång i timmen. Vi kommer då sätta in 3 stycken tågsätt till den trafiken, tågsätten består av lok och vagnar.

Alla tre tågsätten kommer att dras av Rc3, det enda undantaget är vagnarna. I ena tågsättet är det 60-talsvagnar och i dom andra är det 80-talsvagnar.

Vi kommer även att starta IC-trafik mellan Mönchen Gladbach och Hagen med 4 dubbelturer per dag. Där kör vi med Rc3 och 7 60-talsvagnar i tåget. Det blir antagligen 2 tågsätt på den sträckan.

All trafik startar tidigast v.21.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
"Cosmonova Trains" Pson Virtuella Tågbolag 8 2004-06-07 02:08
Cosmonova Trains Inc vl Virtuella Tågbolag 37 2004-06-04 16:49
Skicka iväg ditt namn ut i rymden! Dson Off-topic 0 2004-01-23 12:15
German Railroad byter namn till Germania Rail Byggare Bob Virtuella Tågbolag 5 2003-09-03 15:13

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48.