![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
|
![]()
Först vill jag tacka alla eldsjälar som sliter på sin fritid för att ge oss dödliga så underbart vackra lok, vagnar och objekt till trainz.
Men är det bara jag som tycker att det är märkligt att dom överlägset vanligaste loken i sverige inte finns representerade? Jag menar, nästan varje tåg man ser ute på linjen dras av ett RC lok (bortsett från dom allt vanligare X2/X2000 tågen). Det finns ju som alla nog vet i 8 versioner, RC1-7 och RM. Även om den 3D modell av RC4 som kommer med trainz inte känns helt genuin så är den bättre än inget. Hur svårt är det att göra ett RC6? Några små kosmetiska ändringar i texturen och en ny cfg (eller vad dom kallas) fil. Om någon som kan mer om dessa saker än jag känner sig manad så skulle jag bli oerhört tacksam. /Tack på förhand, Filip |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Janne har på gång flera nya målningar.
Problemet är att Content Dispacher har en bugg som gör att när man packar upp filen så fungerar inte ommålningen. Jag vet att Auran snart kommer med en fix till detta. Till Janne: Felet är ju att RC-orginal där heter ju texturfilen Rc4_blue_map1.tga och att CD sedan skriver med litet "r" närm an packar upp. Har du testat att packa från början med litet "r" på huvudtexturen, kanske går att lura CDn på det viset /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
|
![]()
Tack för det snabba svaret Fredrik. Vet du om dom olika RC loken kommer att ha verklighetsenliga prestanda?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det kan vi väl försöka titta lite närmare på och försöka få till.
/Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
I avsaknad av vinterbanor... | Erik Götborg | Landskapsdesign - Trainz | 3 | 2004-12-29 23:10 |
Rösta på loken | pussgurkan | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-08-19 10:44 |
Avsaknad av i Tranz [önska till TRS2004] | Json | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2003-06-14 15:15 |
Tips på "nästan" riktiga hytten...(Rc loken) | DJTimboy | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-30 19:52 |
Uf loken... | DJTimboy | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-10-23 15:44 |