![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har gjort lite vagnar till Säröbanan med gmax och börjar behärska programmet något sånär. Nu skall jag börja bygga ångloken (som ju är en helt annan femma) och har hittat en alldeles outsinlig källa till lärdom, nämligen Aurans två CD "Content creation art source" Där finns bl.a. det läckra ångloket PB15, bumpmappat, härligt texturerat med oöverträffad "interior". gmax-filer finns med som man kan okulärbesiktiga - jag lär mig massor varje dag. Stort hopp om att Säröbanans ånglok kan vara ute framåt jul. Ni andra "konstruktörer" som har andra svenska favoriter borde studera dessa två CD så får vi säkert massor av svenskt materiel framöver!?
En givande "bygghöst" önskar: