|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-07-01, 14:54 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2014
|
Västtrafiktågen
Hej!
Jag kan själv ingenting om att bygga 3D-modeller, så min fråga är om någon vill hjälpa mig att bygga Västtrafiks Y31/Y32-modell? Jag försöker så gott jag kan göra Kinnekullebanan i Trainz men saknar Y31/Y32-tågen |
|
2014-07-01, 17:55 | #2 |
Medlem
|
En liten grej först så borde du skrivit den här tråden i 3d design inte i downloads.
Men nu åter till ämnet så vore det inte fel med Y31/Y32, den går ju dessutom på fler ställen än kinnekulle, i småland bla. Du kan ju kolla med lan om han är intresserad av att hjälpa dig komma igång |
2014-07-03, 19:34 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Nej, bygga Y31 gör jag inte ...
... men jag kan bidra med en ommålning av Ekans ommålning av den fiktiva Itinon. Möjligen kommer nån tysk ut med en riktig Itino (DB BR613). Ni får hålla utkik:
2014-07-04, 12:19 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Uppdatering ...
... så att hytten hamnar rätt och är något mer Y31-liknande. Allt elände beror på felvända a.cabfront så när man kör i CAB-mode så fungerar reversern tvärtom (rött framåt, grönt bakåt). Ingen av alla utsatta switchar fungerar men det går att köra i CAB-mode:
(Jag har "kidnappat" denna tråd, och den posten och framåt för vidare diskussion av Y31-Itino): http://www.e-buzz.se/forum/showpost....55&postcount=4
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2014-07-04 klockan 15:24. Anledning: Diskussionstråd |
Taggar |
persontåg |
|
|