![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Enligt bilden så fattas Assets och Content fast jag har dem. Någon som har likadant som jag? Har Steam tagit bort ur listan, eller? Jag har igår uppgraderat till Win 10, kan det vara orsaken? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag förmodar att jag är ensam med det här problemet eftersom 50 st har läst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
jag kunde inte starta simulatorn i win10. den hittade inte TrainBasicObjectDiffuse.fx trots att den fanns där. Tre ominstallationer av simulatorn i steam fick det inte att fungera. Då ändrade jag så den ligger på default C: SSDn istället för E: och nu fungerar allt som det skall.
/Pursche
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Simulator fungerar för mig och spelet är installerad i E: SSD.
Har tre diskar i datorn. C, E och H. C och E är SSD och H är vanlig HD. Vet ni vad filen heter som gör att listan syns? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Skulle gissa att det inte är en fil. Min gissning är att programmet listar upp alla assets som den kan hitta. Har du tryckt på uppdatera?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Min "package manager"-lista innehåller färre objekt än min "packare"-lista. Exempelvis syns inte mina assets/content köpta från JustTrains i package managern, utan de syns endast i föregående flik: "packare".
En teori jag har (men inte testat) är att Utilities.exe blandar ihop vad som är "standard assets" med vad som är egna/nedladdade assets ifall man inte installerat RWP-filerna med just Utilities.exe. Detta kan t.ex. hända ifall man återställer en full backup av sin "Railworks"-mapp på en annan dator eller efter en nyinstallation av Windows eftersom då har du samtliga assets på plats utan att behöva installera några .rwp-filer för hand via Utilities.exe.
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) Senast redigerad av Hamp3 den 2015-08-19 klockan 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har 114 mappar i Assets. 13 i Content. Har tryckt uppdatera och det kom bara 2. Finns det lösning på det här? Tacksam för hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tyvärr ingen direkt lösning. Provat att installera om spelet?
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Min teori är att detta är ett wiondows10 problem och att den 'glömmer bort' att leta i din installerade enhet och istället letar i default C: . En vild gissning........
Har du startat upp Logmate som ligger i rooten på din railworksmapp innan du startar spelet eller utilities?
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Funderar på om ditt problem gäller både Utilities.exe och självaste spelet eller om det endast är Utilities.exe som strular...
Dyker allting upp som det ska när du är inne i spelet?
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Assets finns ju. Jag upptäckte en mapp som heter PackageInfo som består pi-filer. Där har jag två dessa. Det borde vara massor av filer.
Öppnade Steam och körde validering. Pågår ännu, så får jag se.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-08-19 klockan 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Tror att en ominstallation av spelet kan vara bra om detta inte gjorts efter att du uppgraderade. Om nu inte validering av spelfilerna fungerar.
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Just nu packar jag all Assets via Utilities. Fliken packager visas alla objekter. Vilken tur!
Sen när det är klart installerar jag Assets igen, så får jag se hur det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Hvor finner jeg det programmet som er avbildet øverst ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg fant det
![]() |
![]() |