![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har bytt mitt gammalt gf2 grafikkort till Radeon 9600 och nu kan man inte länre köra med snö i MSTS, jag får Send/Don't send meddelande. Är det nan som vet varför är det så och om man ska ställa om något i BIOS? Jag vet att man kan köra genom "troubleshooter" men jag vill ändå veta vad är det som är fel.
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Hej!
![]() Prova med att ladda ner uppdateringarna från:http://www.microsoft.com/games/trainsim/tech.asp glöm heller inte att installera den senaste drivrutinen för grafikkortet som du kan hitta här:http://www.ati.com/support/driver.html Lycka till! Peter |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Tack, jag ska installera uppdateringarna, men jag ville inte uppdatera drivrutiner (har 3.7), för att en kompis sa att de nyare har ett fel som kan göra fysiska skador på kortet, är det sant?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Kollat detta?
Start > Alla program > Microsoft Games > Train Simulator > Train Simulator Trobleshooter. ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2001
|
![]() Citat:
/Jocke ![]() C16 2919, 1987-2001 http://www.saltsjobanan.tk |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Jag kör med 3.9 på mitt 9800... inga som helst problem.. ATI släpper nog inte drivisar som gör skada på kortet, och fysisk skada skulle jag vilja se
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Okej, tack, jag uppdaterar de strax
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
catalyst 3.9 e känd för att ha överhettat korten så akta dig för den[}
![]() ps. man rekomenderas att formatera om datorn efter att ha bytt nvidia krot mot ati kort, annars kan du få diverse problem me grafiken... ![]() mvh Rodi ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Ok, har inte märkt nått av det.. och inte någon av mina kompisar som alla kör 3.9 och 9800 pro.. men, hur som helst, jag tror inte skillnaden mellan 3.8 och 3.9 är enorm, så kör på dom om du tror kortet kommer överhetta..
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Rodi skrev:
ps. man rekomenderas att formatera om datorn efter att ha bytt nvidia krot mot ati kort, annars kan du få diverse problem me grafiken.. [u]Vad menar du med att 'formatera om datorn'?</u> [8] Jag skall byta kort någon gång efter nyår och har för mig att avinstallation av nvidia-program och möjligen borttagning av drivrutiner borde vara tillräckligt innan man fysiskt byter kort och installerar ati-mjukvaran. wilburt [8D] |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Håller med, att formatera hela hårddisken kan vara lite onödigt jobb.
Det finns ju Detonator R.I.P. eller Detonator Destroyer att plocka hem på http://download.guru3d.com/detonator/ Har visserligen själv inte behövt använda det än men tror det skall göra susen. ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Har någon annan problem med nedladdning från DS. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 14 | 2004-11-07 16:13 |
Mer problem med TSM | Joel | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2004-02-08 17:23 |
Svårlöst problem [256-color-mode] | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-10-12 20:20 |
Problem med att spara i RE | mikael512 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-01-13 14:25 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |