![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Idag är det ju så att ett kontrakt gäller i 10 veckor. Detta eftersom vi då kan justera vissa saker efter kontraktstidens slut.
- Är 10 veckor en lagomt lång tid för ett kontrakt? - Bör vi kunna ändra någonting i ett kontrakt över huvud taget? Själv tycker jag 10 veckor är en perfekt avvägning men inte att det behöver vara ett krav. Jag anser också att vissa saker skulle vara möjligt att ändra i ett kontrakt. Exempel är tidtabeller eller lokindivider. Alltså saker som INTE ändrar på siffrorna i ett kontrakt. Vad anser ni? M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Personligen anser jag att detta är en av de saker som du Pursche måste få bestämma helt själv. Ju mer vi ändrar, ju svårare för dig? Eller?
10 veckor är en bra tid. Dock ser jag gärna att man kan ändra i kontrakten så som du beskriver. MEN, detta under förutsättning att det inte blir ändringar varje vecka så att det återigen blir svårt att få en översikt vilka individer som har vilken tjänst (ett lok får inte vara på två ställen samtidigt) samt att det inte får skapa förmycket extrajobb för dig. ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker att 10 veckor är en lagom tid, och att man inte får ändra i ett kontakt, det som är skrivet är skrivet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
/Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
alaska kanske är aktieägare i STAB
![]() ![]() ![]() Nu är han i och för sig inte det, men han kunde ju varit... kom ihåg att VD i ett företag inte är högsta hönset! VD skall endast sköta den dagliga driften av ett företag. Styrelsen gör dom långsiktiga strategierna och styrelsen väljs i sin tur av bolagsstämman som består av aktieägarna. Kan förövrigt meddela att jag misstänker att jag är lite av anledningen till Pursches fråga. Jag vill nämligen ändra min Rc6 till en Rc2 i ett av nattågens kontrakt vilket inte skulle påverka kontraktet på något sätt eftersom nattågen har en relativt låg snitthastighet. MEN, jag anser också att rätt ska vara rätt och därför FRÅGADE jag Pursche vad han anser. En fråga som han sedan bollade ut till er... ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Min tolkning om vad Pursche skrev var att han ville ha synpungter om remisserna, det ska väll vem som helst få göra i ett forum. Även om man inte har ett bolag, eller jag har kanske fel där. I såfall vill jag att detta klargörs och att det bara är för dom som har virituella bolag som får yttra sig här, men då utestänger ni inte bara mig, utan alla andra som inte har ett virituellt bolag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Remiss 4. Taket! | Pursche | Virtuella Tågbolag | 7 | 2004-07-24 19:47 |
Remiss 7. Nya kontrakt.... | Pursche | Virtuella Tågbolag | 5 | 2004-06-29 20:20 |
Remiss 6. Fordonsflottan.... | Pursche | Virtuella Tågbolag | 2 | 2004-06-17 16:50 |
Remiss 3 Fabrikerna??? | Pursche | Virtuella Tågbolag | 3 | 2004-06-09 19:01 |
Remiss 2. Hur veta vad som kör var? | Pursche | Virtuella Tågbolag | 13 | 2004-06-09 09:09 |