Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-23, 13:54   #1
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Remiss 7. Nya kontrakt....

Allt eftersom tiden har gått så har det kommit fler och fler krångliga kontrakt med 100 tåg som skall rulla åt 100 olika håll och 100 olika tidpunkter på veckan ( lite överdrivet ). När jag väl har lagt ned ett par timmar på kontrakten så visar det sig att vi inte alls har tänkt likadant utan att det måste justeras och ytterligare tid går åt.

Vad kan vi göra för att undvika detta?

Ett förslag är att jag gör en mall som ni skriver i och skickar till mig. Den skulle kunna göras i Word eller excel t ex. nackdelen är att alla inte har word eller excel.

Jag skulle också kunna göra det som pdf-fil men då kan ni inte redigera den utan jag får skriva nummer på de olika saker som jag vill veta och ni svarar i ett enkelt mail med:

1. Från station A till station B
2. 1 Rc6 lånköpes
3. Måndag - Fredag

osv osv osv.

Ett tredje alternativ är att den som gjort virtuella tågplus också kan göra en sida där man matar in det som jag vill veta (alltså med php) och det skickas till mig som ett mail.

Har ni några ytterligare alternativ? Vi måste ordna detta....

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-23, 19:17   #2
andreasrosen
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Mall eller php-metoden tror jag mest på. De allra flesta har väl Word? Finns det något bolag där ingen i ledningen har Word kan STAB fylla i ett formulär (i Word) åt det bolaget!

Man kan också tänka sig att man endast låter varje individ köra på en linje och stanna vid samma stationer. På så vis undviker vi risk för att man "dubbelbokar" individer. Givetvis är detta ett avsteg från verkligheten men vi måste ju se till ditt jobb med det hela. Att vara SVTTL ska inte vara ett heltidsjobb!

http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-23, 19:49   #3
vl
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Som upphovsman till Virtuella ResPlus kan jag tänka mig att göra ett formulär för detta vilket inte är alltför svårt. Inom kort ska jag göra en prototyp till detta och sen får vi testa och se vad de olika bolagen säger.

/Viktor

Vice VD på CT Inc
http://w1.500.telia.com/~u50025334/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-23, 22:55   #4
Pursche
Medlem

Standard

Tummen upp Vl. även om det kanske inte är möjligt så är jag värdelös på php. Du kanske kan lära upp oss?

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-24, 12:40   #5
vl
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Jag är inte heller mycket bättre än värdelös på php. Om nån vill lära sig grunderna och se exempel kan jag rekommendera tidningen InternetWorlds artikalr och exempelskript http://internetworld.idg.se/tjanster/webbskolan/php/

/Viktor

Vice VD på CT Inc
http://w1.500.telia.com/~u50025334/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-29, 20:20   #6
Pursche
Medlem

Standard

Jag har gjort ett enkelt dokument för beställning av tåg och annat på SVTTL.

Länken är www.svttl.se och klicka på 'Beställning SVTTL'.

Ni som har officepaketet inlagt bör kunna se ett öppnat dokument där ni skriver i vad ni vill göra. (ta bort understräcket och skriv. Spara dokumentet och skicka det på mail till mig på order@svttl.se .

Testa gärna och kom med kommentarer och frågor. Detta dokument kan göras mycket bättre.

OBS!!! dokumentet uppdateras vartefter jag hittar på andra saker. OBS!!!

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förlägning av kontrakt. Pursche Virtuella Tågbolag 2 2004-09-15 09:50
Remiss 4. Taket! Pursche Virtuella Tågbolag 7 2004-07-24 19:47
Remiss 1. Försäljning av bolaget? Pursche Virtuella Tågbolag 2 2004-06-20 01:50
Remiss 5 Ändringar i kontrakten? Pursche Virtuella Tågbolag 6 2004-06-14 06:23
Remiss 2. Hur veta vad som kör var? Pursche Virtuella Tågbolag 13 2004-06-09 09:09

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:39.