![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Har tänkt att sälja min dator för inköp av en bärbar som jag kommer få mer nytta av nu..
Men problemet är att jag är dålig på det här med att sätta priser på saker och undrar på ett ungefär vad det kan vara värt.. AMD 2600+ barthon 512RAM 2700 GeXcube ATI 9800PRO DVD 80GB seagate disk 19" Samsung skärm skärmen är ett halvårgamal.. ![]() //MVH John |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker att ett pris omkring 7000 - 8000:- är lagom om du vill sälja dina saker.
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Nu är det ju såhär med datorer att eftersom utvecklingen går så ruskigt fort på processorsidan etc , så har en dator redan efter inköp sjunkit med ca 1/3 i värde(!)
Jag skojar inte, det är sant!!!! Men att få ut ett bra pris för en begagnad dator är ingen lätt sak Byggare Bob VD U-StadtBahn "Om inte solen skiner, så gör vår personal det!" ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Psons grundtips är nog lite väl högt. Går man in på dell.se kan man få en ny dator för 4200:- och uppåt (inkl moms och frakt hem till dörren). Byggare bob har helt rätt i att en dator (likt en bil) sjunker otroligt snabbt i pris. Det som håller sig något bättre är väl skärmar och John har ju en skärm av bra märke.
Om man kan "lura" på någon (som inte kan så mycket om datorer) datorn så kan man säkert få uppemot 7000 kr men en som kan lite om datorer skulle aldrig betala de priserna för en använd dator. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Behöver hjälp med skalan. | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 19 | 2004-10-06 12:58 |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 19:06 |
Berhöver hjälp med min dator som strejkar :o( | Trigger | Off-topic | 6 | 2003-02-23 15:14 |
Jag behöver hjälp med CDP | leoj | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2002-12-19 21:40 |
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp | Yzerman | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2002-06-24 14:14 |