![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej hur målar man om lokkalles Y1.
![]() Leopold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
1) Man frågar om lov till Lokkalle först
2) Man letar upp mappen där Lokkalles Y1 ligger. Tyvärr kan jag inte vad mappnamnet heter men om du gjort en standardinstallation av Trainz så är det någon av mapparna i denna katalogen C:\Program\Auran\TRS2004\World\Dispatcher\Download s 3) När man hittat rätt mapp börjar man titta närmare på de bildfiler som finns i katalogen. Vanligast är att de är .tga eller .jpg eller .bmp-filer 4) Nu behöver man ett bildbehandlingsprogram. Paint Shop Pro är ett bra alternativ. Programmet kan testas helt gratis under 30 dagar om man laddar ner det från www.jasc.com 5) När man hittat rätt bildfiler är det bara att måla om dem och spara 6) När allt är klart är det dags att ändra KUID i config.txt-filerna men det kan vi ta när du väl är där. Som synes är det ett antal steg man behöver göra för att få till en ommålning och det krävs också att man kan hantera ett bildbehandlingsprogram. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Måste bara fråga en sak.
Hur är det egentligen det här med ommålning av andras saker. Behöver man fråga om lov innan man gör en ommålning (för eget bruk) eller är det först när man vill lägga ut den nya ommålningen för nedladdning. Om nu är fallet så att man måste fråga om lov även för eget bruk, så måste jag be lokkalle här om ursäkt. Då jag inte hade frågat honom om lov med mitt försök att göra en Östgöta av den. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
Jag tycker man av ren artighet alltid ska fråga. Den textur man utgår från innebär många timmars arbete (ibland flera hundra) som den som målar om så att säga får gratis utan att ha lagt ner någon tid alls på. Man tar en genväg till en ny textur och slipper allt tidsödande grundarbete.
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En fråga om LokKalles Y1 | vfp420b | 3D-design - Trainz | 8 | 2005-01-30 14:47 |
ämne zip fil trs2004 | Leopold | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2005-01-04 22:19 |
Angående om lokkalles Y1 | Leonard | 3D-design - Trainz | 32 | 2004-06-13 01:59 |
ämne motorvagn | Leonard | 3D-design - Trainz | 11 | 2004-06-01 23:12 |
Ett aktuellt ämne ...credit, copyright mm | Banbyggarna | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 17 | 2004-02-14 22:42 |