![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Hej har provskört lokkalles Y1 och då såg jag att de utskjutande luftintagen satt samma på båda sidor.
Det ska det inte göra för det gör det inte på de Y1or som går på kinnekullebanan. Ps kan någon rätta till det. Ps detta är ett påstående inget annat. Leonard. [} ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Hej kan han rätta till det då så vore jag tacksam
Leonard.[} ![]() ![]() lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Nu har du tjatat och tjatat om denna Y1:a och nu när den har kommit, så duger den inte för dig. Om du kanske inte hade tjatat så mycket tidigare och gett lokkalle den tid han behöver, så kanske han nu själv hade upptäckt detta. Själv tycker jag att den duger mycket gott och väl för mig och tänker inte beklaga mig för några luftintag som eventuellt sitter fel, då jag själv inte har någon kunskap i hur man bygger 3d-modeller och är tacksam för det som jag får ta del av utav er andra som sitter inne med dessa kunskaper. Den dag som jag själv sitter inne med dessa kunskaper, så kanske jag skulle kunna tänka mig att gnälla på andras modeller, men tills dess är jag bara tacksam för allt ni gör. Så Leonard, sluta nu gnälla om Y1:an och var glad för det du får, så skulle jag i alla fall bli tacksam. Om inte, så ta då och lär dig göra 3d-modeller själv. Så får du se hur lätt det är och vilken tid det tar att göra en med klass. Bengan. Lokkalle tack för en stilig Y1:a förresten. Har du något annat som du gömmer där hemma, som du filar på tro? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Jag har åkt med den Y1:an idag till Eksjö (1314), jag såg såna där Luftintag på båda sidorna. Så LokKalle har gjort rätt.
![]() Tack för en underbar Y1:a LokKalle M.V.H Tobias år 2004! ------------------------ snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Ja, men Leonard kanske gillar att gnälla. och är inte Tåget bra så är det inte.
![]() Y1an har faktiskt sina brister. fåtöljerna är på tok för dyra att tillverka om man sewr till hur sköna dem är att sitta på. Keep up the good spirit Leonard! ![]() Det finns inga tåg med i Dawn of the Dead. Skandalen var ett faktum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jomenföf--n!
Kom igen och kritisera, helst sånt som att den stol du sitter i inte känns som en en Y1 soffa. Desutom så känner jag inte Diesellukten när jag kör den Y1:an. Jag har just köpt en "raildriver studio" för 1.450.375 kronor och det är ju skit att inte STW omedelbart uppdaterar det jag redan köpt så att allt fungerar!!!!!!!!!!!! Jag sitter i denna simulator och det är ingen körkänsla alls Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Just sånt här gnäll får en verkligen att tappa gnistan till att göra något... Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej på er gnällspikar och alla andra.
Vad det gäller luftintagen på sidorna så kan det faktiskt vara så att Leonard har alldeles rätt och för min del så får alla som vill gärna komma med kritik och synpunkter. Även Leonard. Har försökt att få tag på ritningar till Y1 fast inte funnit några och det är därför lätt att missa några detaljer när man bygger efter fotografier. Efter första textureringen jag gorde så upptäckte jag att fönstren inte är lika på båda sidor t.ex. På ena sidan finns det 10 st stora fönster med ett luftintag/ventil mitt i efter femte fönstret. På motsvarande sida finns det bara 9 st stora fönster. Istället finns ett litet fönster bredvid ventilen på den sidan som är till toan, tror jag. Så det har inte blivit fel i alla fall. !!+?+1+ hmmm hoppas jag. Så finns det ett mindre gallerförsett fönster för den påstigningsdel som har ett litet godsutrymme. Detta fönster kan ses på båda sidor. Vi kan utgå från detta gallerförsedda fönster och studera de båda bilder jag skickat med här nedan. ![]() ![]() Även om det inte är samma Y1 på bilderna så kan med ugång från det gallerförsedda fönstren räkna ut att de här luftintagen faktiskt verkar vara närmare det lilla fönstet på ena sidan medans det är längre avstånd mellan fönstret och luftintagen på den andra sidan. Så visst. Jag har säkert gjort fel här fast ändra på det tänker jag inte gör på överskådlig framtid. Mycket beroende på detta. 1. Jag måste ändra i Gmaxfilen till bodyn. (lätt att göra) 2. Så måste jag skapa en ny mapp i custommappen i Trainz där den skall döpas till rätt namn. (Y1 1314) 3. Så är det dags efter att colapsat det hela i Gmax exportera Y1 1314 body med allt vad det kan innebära till denna mapp jag skapade i Trainz custom. 4. När det blivit lyckat så skall det kopieras en config och läggas in i mappen som jag skapade tidigare och den skall ligga bredvid mappen som Gmax i sin tur skapade då jag gjorde exporten. 5. En dispatcherfil skall göras så jag kan skicka den till STW för att de i sin tur skall genomgå en massa av liknande moment jag här ovan visat en del av. STW gör säkert det om jag ber dem om det. De är ju till för oss för att vi skall kunna ha roligt med vårat Trainz fast jag tycker i detta skede att det är för mycket jobb för att ändra detta lilla fel som säkert inte är det enda felet. Det där med stolarna var roligt tyckte jag ![]() ![]() Nä. Ni får vackert hålla till godo med min Y1 1314 som den är. ![]() Ha det så trevligt och kom gärna med fler synpunkter. Med vänlig hälsning Karl-Arthur "LokKalle" Hyllman KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Niträknare & STW-member
|
![]() Lite funderingar kring Y1. Att det inte finns ritningar som visar kylarens (Jag vill inte kalla det luftintag) placering beror ju på att dessa lådor inte var med då vagnarna byggdes. Efter några år i drift var ju kokande kylare ett av de vanligaste anledningarna till driftstopp på desa vagnar. Det var ju Fiat som byggde men många vagnar har fått Volvo motor efter ombyggnad och placeringen av kylaren varierar lite mellan olika vagnar. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Junior Member
|
![]()
Men sluta att vara Arga nu.
![]() ![]() Det finns inga tåg med i Dawn of the Dead. Skandalen var ett faktum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Junior Member
|
![]()
Ja ingen Gnällspik. jag är Ambasadör för Världsfreden. nu vet du det
Store TågMästare. Glöm det inte bara. och jag ändrade mig. Y1an är ett jättemacho Tåg! Fy bubblan vad den rockar fram! ett stort tack för dessa vackra Bilder. nu är detta året räddat. ![]() Men vad är det för vitts med Tåg när det finns Bil?! ![]() Speciellt år 2030 då det finns svävarbilar och Flygplan för under 200 tusen lappen... [:0] Det finns inga tåg med i Dawn of the Dead. Skandalen var ett faktum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Tänkte passa på att smyga in med en fråga i den här topicen. Hur kommer man in i de andra vyerna, förutom förarhytten? Alltså som när man sitter som t.ex. passagerare. Och sedan såg jag att LokKalle hade öppningsbara dörrar på sin Y1:a i början. Tog du bort den funktionen sedan, eller?
/ Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
För att ändra vy så använder du dej av tangenten ´
//MVH John Member of Swedish Sea Cadet Corps |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Dörrfunktionen finns ej nu, om man vill komma vidare i tåget till t. ex passagerarvyn så trycker man på Å jämte P.
![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------ snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga angående S-filer | smajlet | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-01-30 18:21 |
En fråga om LokKalles Y1 | vfp420b | 3D-design - Trainz | 8 | 2005-01-30 14:47 |
Angående TRS 2004's Innehåll | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-10-29 18:49 |
Frågor angående Z 68 | y3fan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 11 | 2003-09-24 12:10 |