Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-20, 18:59   #1
jswmusic
Nybörjare

Reg.datum: Jan 2005
Skicka ett meddelande via MSN till jswmusic
Standard skulle behöva hjälp...

hej igen alla trainzfantaster... Har ett problem, säkert inget ovanligt och kanske kan jag få hjälp här.. Det är å här när jag är klar med en rutt och ska lägga ut tåg som kör rutten med schedualrule så vill det inte riktigt fungera. jag har tillexempel byggt sträckm mellan malmö och köpenhamn och jag vill ha regelbunden trafikering på den sträckan så jag har ett flertal tåg som går i skytteltrafik efter schema! Det första tåget som börjar köra där fungerar allt som det ska men sen när det andra tåget som startar 60 minuter senare så kör det mycket långsamare och kan därför inte köra rutten efter det schema som jag lagt.

Jag kan tänka mig att det kan bero på 2 saker, det ena att tågen kommer för tätt inpå och därför saktar ner varann men samma sak händer faktiskt på längre sträckor där jag har betydligt längre avstånd mellan avgångarna s om det är felet det vet jag inte... Den andra orsaken som jag kan tänka mig kan vara att jag inte har lagt ut några signaler än, jag har en del växlar men som sagt inga signaler...

men om någon kommer på vad det kan bero på eller hur jag på ett smidigt sätt kan lösa det här problemet så vore jag grymt tacksam om ni kunde berätta det... mvh Johan Wikström

Här e jag, roligare än så här blir det inte (just nu)
jswmusic besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 20:06
Skulle behöva en länk av Fredrik... prymikom Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2003-04-17 21:28
Hjälp till svenska historia Macley Off-topic 46 2002-12-16 23:22
Hjälp med FAQ hp Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2002-06-06 14:34

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:44.