skulle behöva hjälp...
hej igen alla trainzfantaster... Har ett problem, säkert inget ovanligt och kanske kan jag få hjälp här.. Det är å här när jag är klar med en rutt och ska lägga ut tåg som kör rutten med schedualrule så vill det inte riktigt fungera. jag har tillexempel byggt sträckm mellan malmö och köpenhamn och jag vill ha regelbunden trafikering på den sträckan så jag har ett flertal tåg som går i skytteltrafik efter schema! Det första tåget som börjar köra där fungerar allt som det ska men sen när det andra tåget som startar 60 minuter senare så kör det mycket långsamare och kan därför inte köra rutten efter det schema som jag lagt.
Jag kan tänka mig att det kan bero på 2 saker, det ena att tågen kommer för tätt inpå och därför saktar ner varann men samma sak händer faktiskt på längre sträckor där jag har betydligt längre avstånd mellan avgångarna s om det är felet det vet jag inte... Den andra orsaken som jag kan tänka mig kan vara att jag inte har lagt ut några signaler än, jag har en del växlar men som sagt inga signaler...
men om någon kommer på vad det kan bero på eller hur jag på ett smidigt sätt kan lösa det här problemet så vore jag grymt tacksam om ni kunde berätta det... mvh Johan Wikström
Här e jag, roligare än så här blir det inte (just nu)
|