![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Så sant Bengan. Jag tar och mappar skåpet med separata sidor när jag gör kapellbilen. Jag tror däremot att jag behåller resten av scanian som den är och mapper helt separata sidor på nästa bil.
Jag bygger några variater på takskyltar till kapellbilen också när jag ändå håller på. Bifogar bilder på flakbilen som växer fram i verkstaden just nu... Planerna när jag är klar med varianter på den här bilen är någon mindre volvo lastbil typ F85 och en hjullastare LM1641 inklusive höglyft modellen för timmerlossning. Sedan får vi se om det blir några fler lastbilar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Mina försök med transparens gick inte så bra, åtminstonde i trainz 2009 ser man genom diverse väggar i både mina och ians bilar med genomskinliga fönster. Eventuellt bara problem med Alpha i 2009 eller också är det för att väggarna egentligen är vända åt andra hållet. Jag välger nog att tillsvidare hålla mig till ogenomskinliga väggar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Riktigt kul att se alla ommålignar av scaniorna. Jag har en fundering på vad ni tror om att använda Chameleon för att kunna sammla ihop alla texturerna i ett object där man sedan kan välja texture. Låter ganska vettigt enligt beskrivningen nedan, någon som har erfarenhet av det sedan tidigare?
http://eldavos.awardspace.com/librar...Chameleon.html Jag har 16 versioner på flakbilen på gång både 2 och 3 axliga som delar mycket av texturerna och är gjorda för att textureras från samma tga fil. Att det blir så många beror på att det är varianter med lemmarna uppe/nere sådana som tippar , några med förhöjningslämmar och några helt utan lämmar så att man kan välja rätt bil för rätt tillfälle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Bengan framförde önskemål om en trailerdragare i Downloadforumet. Har ingen lust att föra diskussionen där utan skriver här istället. Det borde gå ganska fort att svänga ihop sådana, men det vore bra med en länk till de trailers som du hadde tänkt använda så att jag kan placera draganordningen i rätt höjd.
Vill ni ha takskyltar på dem också? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Är det föresten någon som har en uppfattning om lämplig längd på ett släp som passar till långtradarscanian. Hur var det med maxlängden på 60 och 70-talet var den redan då 24 meter? Utnytjade man den fullt ut redan då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har precis startat upp en ny burk, men väntar på en ny hårddisk. Så jag har bara installerat TS2009 + lite annat, så som dina lastbilar och lite annat svenskt material. Så jag kommer inte åt släppet, för att ens kunna kolla upp vem som har gjort det. Har sparat alla mina länkar, på en annan hårddisk. Ska försöka leta fram rätt länk, om jag kommer åt dom. Finns ett liknande släp här i länken. Kanske någon annan känner igen släpet och som vet var den finns för nedladdning någonstans. Om man scrollar ner till mitten ungefär. Så finner du i listan Bullen 11. Där finns ett släp som påminner om det, som jag har laddat ner. Finns för övrigt lite andra lastbilar i länken, som man kan använda för att kolla in på, vid ommålning utav dina. http://www.vaxjobilfrakt.se/index2.htm
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tycker att det liknar något av "Dinorius_Redundicus", skrotnisses, trailers som finns på DLS.
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har bara för mig, att dom var mer grådaskiga. Men jag kikade inte igen alla hans objekt nu. Tror att någon utav hans gamla släp, skulle passa bra som Bullens Pilsnerkorv tillsammans med en Scania-dragare. Sök på username. Dinorius_Redundicus glöm inte att kryssa i rutan för TRS2004. http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|