![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Kul att mina bilar har satt igång lite aktivitet här. Roligt att se ommålningarna och jag har absolut inget emot att ni sprider dem tvärt om.
De genombrutna fönsterna var riktigt snygga Ian, skall se om det kan leveras som standard på nästa modell. Hur mycket ser man av insidan, skulle det vara önskvärt med en enkel inredning? Jag har inte riktigt funderat ut hur det fungerar. Kommer man att problem med att objektet hoppar fram och tillbaka i TRS2009 om man har flera med transparens, jag har sett en del sådana tendenser. Tänkte jag skulle försöka knåpa ihop flak och eventuellt kapell varianter på bilen nu. Det mesta av mappningen på själva bilen kommer att ligga kvar så allt jobb man lägger ner där kommer bara att gå att flytta över. Hur tycker ni att det fungerar att texturera med den UV mappning som är gjord? Det är automagi i blender och inte manuell mappning så den blir lite ologisk men i gengäld mappar man en bil på 5-10 minuter. Fungerar det bra att dela texturer mellan identiska object som jag har gjort på scanian eller skall jag mappa vänster och höger separat som på baklastaren. Jag är som sagt helt grön på det här med 3d modeller i allmänhet och trainz i synnerhet så tipps och ideer är välkommna. |
![]() |
![]() |