![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Member
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Verkligt är bra... Men är inte det viktigaste ändå att kunna bygga och tricksa och sen ha kul när man kör, istället för typ handtag som sitter på rätt ställe osv.
Eftersom mycket av den tiden man lägger ner på detta så kallade "spel" är egentligen att ladda ner saker, bygga och allmänt tricks. Så vore det ju kanon om gjorde ett program som heter typ "TSEditor". TSEditor innebär att om alla lägger upp sina grejer på nätet i ett standardformat, så kommer alla filer där man vill ha dem och på ett överskådligar sätt. Jag spenderar mer tid bland filer och mappar i "Min Dator" än vad jag gör i RE, AE och TS tillsammans. Detta program gör att man har en Consist Editor, Objekt Editor och hela kittet i ett enkelt snyggt program. Om någon fil man laddar ner inte funkar så ser man vilken det är och så kan man ta bort den osv. Det vore bra, hur mycket jag än gillar Train-Sim.com, om Microsoft gjorde en egen nerladdningssida. Där skulle en grupp människor testköra alla lok, vagnar, objekt m.m. och bara lägga ut de bästa. Jag vill inte vara fräck mot alla glada amatörer när jag är den värsta av dem alla, men ska jag ladda ner ett RC-lok så vill man inte hitta 20 stycken med olika cabs, utan det bästa loket, med den bästa Caben och inget annat. Någon sa att det vore bra att ha ett gemensamt bibliotek med alla objekt till RE och sen så laddade TS bara upp de objekten som routen använder. Bästa idéen hittills och jag har hört rykten om att så kommer att bli fallet. Jag har även hört att det kommer bli auto-scenery som i FS2002, där datorn automatiskt lägger ut objekt för att fylla ut tex en stad, utan att ta för mycket dator. Det absolut viktigaste är dock att RE blir mycket enklare och stabilare, men det måste ju Kuju och de andra redan ha tänkt på (vore ju absurt annars). Sen om man kunde öppna dörrar och ha rörelse på perrongen vore ju fint, men det är krävande och tungt och bara en dröm just nu känns det som. Summa summarum (Fy fan va ni tycker jag är jobbig vid det här laget): Gör en grym editor med allt man behöver för att kunna jobba på ett kul och enkelt sätt. Alltså ett grymt program för att kunna "hotta upp" TS. Sen så kommer ju förmodligen TS att ha lite bättre grafik än föregångaren rent automatiskt eftersom det är nytt, men det är är bara en bonus som jag ser det. MVH Patrik |
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Rullande materiel till Trainz vs MSTS | niknil_9000 | 3D-design - Trainz | 9 | 2004-12-04 13:00 |
Finns X30 - Öresundståg till MSTS? | henke_89 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 30 | 2004-08-10 09:41 |
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? | Olaf Lindström | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-02-09 17:22 |
Omformarvagn till MSTS | plf66 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2002-12-18 11:15 |
Auran släpper PaintShed till MSTS | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-09-16 21:53 |