![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Dag 6 - Tisdag
Vilken toppendag ![]() Dagen börjar med uppvaktning i rummet klockan 6 ![]() Efter lunch letar jag upp Glenn som varit borta fram tills lunchen och berättar att det inte finns så mycket att göra i verkstan. Han ringer då till Kent (?) och kollar om jag får följa med ut på en provtur (Kent arbetar som provare, som provar att allt funkar på tåget innan det lämnas över till kunden.) Det visar sig att jag ska få följa med på en kort provtur i en X2a ![]() Vi går till provhallen där jag får en varselväst och sedan går vi ut på testspåret (ett spår utanför verkstan som leder ut till stambanan som man kör tågen på när man testar dom). Vi klättrar in i manövervagnen där vi träffar Kent (?) och en annan kille. Kent frågar då som om det vore det vanligaste i världen; Ska du eller jag köra? Då säger Glenn att han tycker att jag ska köra, så jag sätter mig bakom spakarna på tåget. Vi måste dock vänta några minuter på en lokförare som ska hoppa in i drivenheten innan vi kan köra. Sen berättar Kent hur jag gör, så jag slår från parkeringsbromsen, trycker ner "pedalen" med fötterna sedan lägger jag i gasen. Tåget börjar efter några sekunder rulla och det är 15km/h på provområdet och 30km/h utanför. Så jag kör ut tåget och gasar sedan upp till 30, sen testar jag de olika bromsarna. Sedan kommer vi till en växel som leder till stambanan. Vi ska tydligen växlas in på stambanan med tågets andra ände så att vi ska passera med hela tåget och sedan stanna. Jag passerar och bromsar sedan, sen avaktiverar vi hytten och går igenom hela tåget till drivenheten där vi träffar lokföraren. Vi ringer upp till fjärren och ber dom om att få växeln ändrad, vilket vi får gaska fort och sedan rullar vi ut på stambanan. Lokisen kör en bit och stannar sedan och släpper av oss (mitt på stambanan) och vi går in till verkstaden och lokisen fortsätter. Antagligen var loket klart eller så =) Så det var riktigt spännande! Och jag har fixat så att jag får vara med testgänget imorrn med ![]() ![]() ![]() I väntan på växelomläggning ![]() Hytten på "öresunds X2orna" Har inga foton på när jag kör, för vi filmade istället för att fota.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-04-21 klockan 22:11. |
![]() |
![]() |