![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Illustreras utmärkt i exempel 5 på NJM:s signalsida, som Anders redan länkat till: http://www.njm.nu/signal.html Andra; Skulle vilja påstå att det på en dubbelspårig (eller flerspårig) oftast enbart är kombinerade huvudsignaler. Tredje; Ja, det kan förekomma. Försignalen är då som repetersignal och har en tilläggstavla med avstånd till nästa huvudsignal. Kan användas t.ex vid trafikplats där man stannat och kan då vara användbart att få beskedet repeterat för den händelse det ändrat status under tiden man stått still. Sen är det väl förståss på vilken "epok" man vill efterlikna. Är det nutid, får man nog ändra på en del begrepp dessutom. Vidare så är en enkelspårssträcka inte lika tätt signalerad, då den inte har samma trafikintensitet som en dubbelspårssträcka. Där ser man nog oftare rena 2/3-sken huvudsignaler och fristående försignaler. Såsom icke proffs inom området får jag väl reservera mig ifall jag missat nått... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2009-06-16 klockan 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Aja, tack för svar på alla frågor!
![]() |