![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Men, nu funkade det helt plötsligt
![]() Vad konstigt.. Hoppas felet inte kommer tillbaka ![]()
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
hmm blev lite osäker på vart jag skulle posta denna fråga men jag kan ju likväl göra det här..
Jag håller på med banan som jag har visat på bilderna men nu har det blivit lite strul för att nu vill jag ju börja på industrispår och en bangård, men problemet är det att jag EJ kan få svenska växelväljare utan att få kontaktledning. något tips på hur jag löser detta för att längre fram på banan så vill jag ju ha kontaktledning, fast det är ju inte så smidigt på ett ställe det det ska lastas diverse saker med kran. Tänkte att du kanske kunde hjälpa mig KMW eller så kanske News har någon Idé, tacksam för svar! Just det ja! tackar för dom otroligt snygga grejerna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Vet inte hur mycket du vet, men du väljer ju "track rules sweden" tror jag den heter..
Sen på höger sida av skärmen finns en liten "folder" som fälls ut när du drar musen dit. Där kan du klicka bort "overhead wires" ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-06-17 klockan 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
just det ja, glömde bort den fliken, tackar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Rakspåret har en H2 och kurvspåret en H3, sedan på den fortsatta linjen finns två H4 efter varandra. Allt fungerar precis som det ska och signalerna slår om till rött först när loket passerar baslänken. Var ovanstående utrop bekräftat att det nu fungerar? Du nämnde också att du fick samma problem på Swens testrutt. Om problemet är kvar kan du nämna exakt var på testrutten som det uppstår och vad du gör när det inträffar? /Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej
Tänkte bara göra ett inhopp här med några länkar till svenska signalsidor om någon är intresserad. ![]() http://www.artech.se/~krijoh/signaler.html http://faktabanken.nu/ Ja det var vad jag hade, trodde att jag hade fler, får tydligen uppdatera länkarkivet. Nåja, kanske någon har någon nytta av dessa sidor. MVH Kenneth
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu finns en uppdaterad manual med beskrivningar även på svenska att hämta hem i downloads tråden.
Hoppas jag att fler ska våga sig på att använda signalerna. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag har äntligen fått tag i en bärbar dator som skall kunna klara Railworks hjälpligt. jag skall försöka installera signalerna så fort jag får lite tid över. Manualen är riktigt bra men jag skulle vilja installationen beskriven också i den.....
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det ska nog gå att ordna det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
![]() Först vill jag passa på att tacka för dessa signaler. De är väldigt snygga och behövdes verkligen. Men jag har ett par problem. När jag placerar ett tåg i ett block och startar scenariot så visar signalerna in till detta block grönt, trots att mitt tåg finns där. Det verkar som om tåget måste passera en signal någonstans innan det "syns". Är detta något som beror på signalerna i sig och därmed kan ordnas till, eller beror det på begränsningar inom RW? Alla tåg måste ju starta någonstans, och det spelar ingen roll om jag står på ett sidospår på en station eller ute på linjen. Signalerna mot mitt tåg (och även mot AI-tåg) visar grönt. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-07-18 klockan 13:11. |
![]() |
![]() |