![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Enligt vad jag hört så får inte ett fönster liksom "flyta" fritt på sidan av ett objekt så där som fönstret gör i min bild. Dessutom så försvann linjerna som gick från botten av objektet upp till taket. På den här bilden har jag ritat in en förenklad linje uppsättning - egentligen så är det flera linjer som skulle behövas, bland annat för att det är tre vertices i varje hörn (för att få det rundat). hytt_linjer.jpg Men som sagt, de här linjerna, som skall till på båda sidorna av väggen dessutom, gick inte att lägga till - 3D programmet kraschade. Det är också ett till fönster som jag jobbade med som inte fanns med på den här bilden - ett runt fönster med 16 vertices som skulle "kopplas ihop" så det inte flöt fritt. |
|
![]() |
![]() |