![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#151 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
det är alltså fönsterhandtagets fäste man ser som två ljusa punter upptill på fönstren ? Det måste ju dit! Här justerat innerfärgerna till C1-C3 till blekt ljusgrön och C4-C5 till blekt vitgult enligt RobertEs utmärkta foton! C13 och C14 börjar väl annars närma sig originalen så smått ? Svenolov har löst vagnnummersättningen på ett mycket elegant sätt så alla mjukvarubitar är snart på plats och hårdvaran gör jag väl klar efterhand som era synpunkter inkommer! ![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Bra! Jag gillar särskilt den blå färgen på den andra vagnen i ditt senaste inlägg.
![]()
![]() |
#153 |
Read-only
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Fina bilder. Lan är inte du lite av en veteran här på forumet, hängt här sedan några åt tillbaks va? Du är en ikon! Jädrans snygga bilder hörru, det blir för snyggt alltså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Medlem
|
![]()
Jadu, dessa börjar ju bli klara. Hittar inte några fler fel nu förutom hytten! Allting är skitsnyggt och jag beundrar dig för dig goa' arbete! Asbra Lan!
Vill du bygga varianter så; Gör alla fönster öppningsbara på C13 och måla den blå så har du C6. Måla om C14 i C9 färger så har du C9. Vissa C4 ![]() C2 ![]() En C13 var målad röd med stor text GEVALIA på sidan. (I denna vagn delade de ut kaffe och annat varm drickat!) Vädrade versioner (något för Ekan?) - tunnelbanevagnarna är rena i en vecka, sen ser de ut som fan igen. C1-C6 hade STH 70 tror jag? C7-C8-C11-C15 STH 80 C9 STH 90 (vet inte riktigt dethär med STH, är vad jag minns) Hängande destinationsskyltar i rutorna var inte ovanligt förr ifall du vill ge dig på något sådant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Read-only
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag respekterar att Lan vill arbeta i lugn och ro, det gör jag verkligen, jag försöker bara hjälpa Lan med hans arbete, och jag tror faktiskt Lan också tycker att jag hjälpt till. Om du är missnöjd med mig, klaga via PM eller gå in i Pisstråden och klaga. jag gör inget mer än att jag försöker hjälpa till och få Lans skapelser att bli så bra som möjligt. Hade Lan misstykt med mig hade han nog sagt det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Read-only
|
![]() Citat:
Hoppas du förstår. Mvh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 |
Veteran
|
![]()
Senaste ändringarna på C1-C3 med blekgrön inredning och "öppningsbara" fönster samt C4 och C5 med blekare inredning:
![]() |
#160 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Blir bara snyggare och snyggare Lan! Helt otroligt arbete. Min post högre upp ser du förslag för fler varianter på vagnarna! Grymt arbete, och längtar tills dessa vagnar släpps! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#161 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Som sagt, väldigt snyggt Lan!
![]()
![]() |
#162 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Destinationsskylt som GBSF nämner.
Vill minnas, att dom hängde på knopparna som satt på fönstrena och att dom satt vid dessa fönstren, samt att dom från början, bara var svartvita. [http://mjtag.dinstudio.se/files/dest...slagsbanan.jpg]
![]() |
#163 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ser riktigt bra ut! Vore snyggt med en sån här interiör också: http://www.tramways.com/webalbum/swe...ro_max_046.jpg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Just C4-C15 hade inga "väggar mellan dörrarna och säterna. Kanske inte C4 och C5, de jag inte har åkt med, men C6-C15 är jag säker på att de har inga "väggar som delar upp vagnen. Stångarna o liknande har silvrig färg (på C6), du kan mappa dem med texturen env_metal (?). Dörrarna på C6-C15 (kan även vara C4) ska vara bruna innuti, med orange "dörrkarm". Resten utav väggarna ska vara blekgult/vitt. Golvet är grått, även räfflat på C6 (kanske även några upp, ej C12-C15) Säterna bifogade jag en bild på hur tyget ser ut, likaval dörrarna och detaljer, se mitt bildinlägg (OCH BILDEN UNDER!) tidigare i tråden. Hoppas jag inte är för petig! ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-09 klockan 19:21. Anledning: Så jag bifogade filen trots allt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
Jag har mest betraktat det här utan att säga nånting men jag tycker det är jättekul med allt fint som dyker upp till Trainz. Det hade man aldrig kunnat ana för några år sedan. ![]() |
|
![]() |
![]() |