![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#18 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]()
Växelkloten verkar ändra vilken sida av klotet som är uppe då man byter sida på dom. Visserligen är det lite krångligare då man bygger men för att få det helt realistiskt behövs alltså både ett vänster och ett höger-ställ.
Lägger man 2 spår på varandra blir det en massa andra problem tror jag. Inte minst lär det vara omöjligt att använda signaler, AI-tåg och scenarion. En annan udda lösning är att göra en lokversion som är centrerad runt "sin spårbredd". Men då måste ju både lok och vagnar göras i specialversion för just treskensspår. Mycket jobb för ett ganska udda användningsområde. Tack för ritningen Larry, nu förstår jag hur dödgången fungerar. /Mats ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur används dynamiska spår? | Perre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2005-02-05 11:26 |
Stockholm C. Spår 2. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-12 16:40 |
Stockholm C. Spår 6. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 22:55 |
Stockholm C. Spår 3. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 21:46 |
Stockholm C. Spår 1. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-10 21:33 |