![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei alle
Jeg har så smått startet på byggingen av Flåmsbanen, men trenger litt hjelp til noen objeckter. Det er Snowshed for enkelspor og 20m og 50m lengde, de skal være rette og ha plass til kjøreledning på 6m. Hoper noen kan hjelpemeg med disse. ![]() Slik skal de se ut men kun enkeltspor.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ser bra ut det.
En liten rettelse; Flåmsbana, ikke Flåmsbanen ![]() Er dette en utvidelse av VBSR, eller er dette en egen rute? Håper på det første. Senast redigerad av Smaen den 2013-01-09 klockan 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nei det er en egen rute.
Togavsporing.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hei alle har en dårlig nyhet.
Jeg kommer til å legge ned byggingen av Flåmsbanene da det er umulig å følge lanskapet med Stigning/fall av sporene. Fra Myrdal og ned til stedet hvor sporet krysser elven ligger jeg fremdeles ca. 100m for høyt. Så det er alt for bratt på Flåmsbanen for MSTS. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Synd! Det hade varit kul att köra där!
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Leit å høre Jan ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hei Jan!
Spennende å høre om Flåmsbana-prosjektet ditt! Det er mulig jeg misforstår, men er problemet at du ikke får lagt sporet bratt nok? I såfall trur jeg jeg har en løsning: Legg sporbiten i RE, velg "roteringsverktøyet", senk skinnebiten til maksimal helning. Trykk "T" (snu skinnebiten). Skinnebiten kan nå senkes ytterligere. Dette kan gjentas mange ganger (kan i teorien legge loddrett spor), men for ditt bruk skulle det holde med en gang. Normal maksimalt fall (3,0) tilsvarer ca. 50 promille, og Flåmsbana har som kjent et fall på 55 promille. Send meg en mail om du trenger en bedre forklaring.
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Hai!
Aha på det viset! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nei jeg har ikke kastet ruten. Jeg skal prøve å legge sporene på nytt etter den forklaringen så får vi se. Takk for tipset Hai
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det undrar jag också! Hoppas att Jan grejar det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Har vært helt borte fra rutebygging en stund, så jeg har ikke prøvd ennå.
Har vært opptatt med andre ting. Skal prøve om jeg kommer i gang til uken.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |