![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Jag har ett flertal projekt på gång för RW, och håller på att lära mig hur man importerar saker själv, men min styrka ligger inte i blueprintsen utan byggandet. Därför önskar jag att dom ser över import systemet, för nu är det ett oplanerat och rätt dåligt system. Så jag sätter två saker på önskelsitan inför TS14 och det är att dom har sett över importsystemet samt att dom har något slags script bibliotek så att det är lättare att hitta funktioner när man ska skapa lok. På grund av detta så tvingas man nästan lägga lika mycket tid på importen som själva byggnationen och textureringen. Personligen anser jag att det är upp till vadera skapare att bestämma själv vad dom vill ha för kompensation för det dom gör, om flera är invovlerade i projektet så ska det då även delas jämt där imellan så att alla inblandade får en likvärdig kompensation. Donations systemet vill jag påstå fungera även för rutter (trots att man använder andras material) så länge man inte sätter krav på att det ska donneras för det utan att det är frivilligt att donnera, även då kan man räkna med att det ramlar in lite pengar ändå. Problemet i många fall, på många forum, är att många tar förgivet att folk ska fortsätta skapa material för RW, och allt som oftast så visas det rätt lite uppskattning för arbetet som läggs ner på det oavsett om det rör sig om rutter, lok eller vagnar. Därför förstår jag dom som väljer att ta ut någon slags avgift för sitt arbete. Så länge mina modeller tas in i simmulatorn utav andra så kommer dom vara gratis. Men jag vågar ändå påstå att mina modeller och texturer håller en viss standard nu för tiden, men jag fortsätter alltid att jobba mot ett visst mål, att förbättra standarden på mina modeller, med det sagt, så i framtiden när jag känner att mina modeller och texturer är bra nog så kan det eventuellt röra sig om att jag kommer producera payware, dock kommer jag nog köra på systemet att jag kommer släppa gratis version med, men som inte håller samma kvalité. Sedan får jag ju krypa till korset och erkänna en ful ovana, har har en tendens att ta avbrott från pågående projekt och påbörja annat för omväxling, vilket har lett till att jag har en hel hög med projekt (många av dom nära att vara avslutade) som bara ligger och väntar på mitt Ma oc El16 ![]() |
|
![]() |
![]() |