![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Svar om texture till Korvtiger.
Har inte hunnit kolla på Lennarts vagnar än, men misstänker att det är samma sak med allt som har texturegrupp. Det är att den allra första texturen, inte vill komma fram. På dom vagnar, som endast har två texturer. Där slumpas båda fram, men går jag in via ? och vill byta texture. Så vill inte texturen, den första som ligger i själva vagnen inte komma fram. Tar jag en av vagnarna med fyra texturer, så slumpas alla fram. När jag ska byta texture med ? Så går det att bläddra vidare texture till texture. Men när jag kommer fram till den ljusa texturen, som ligger i själva vagnen. Så kommer inte den texturen fram. Bläddrar jag ett steg till, så kommer nästa texture O.S.V. Så det är bara texturen i självs vagnen som inte vill komma fram. Dom som finns i själva texturegruppen, dom kommer fram som dom ska. Det är bara, när man har gått varvet runt. Så sista texturen blir kvar, då det egentligen ska bli den ljusa som är den första. Nu blev det nog väldigt luddigt, ser inte riktigt vad jag har skrivit. Då jag skriver från mobilen just nu. Edit. Enda sättet som jag har lyckats med än. Är att jag även har stoppat in original-texturen från vagnen i texturegruppen. Då får jag med alla texturerna, men när man har gått varvet runt. Så får man gå ett steg till. Har lagt original-texturen sist i configen, så att samma texture ligger kvar när jag har gått varvet runt. Enda nackdelen med det hela, är att texturegruppen får en texture till och att man måste göra ett extra tryck på ? När man har gått varvet runt och vill komma till nästa texture. Tar och gör ett test med Lennarts vagnar och texturegrupp imorgon, men jag tror att det är samma problem där.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-14 klockan 22:20. |
![]() |
![]() |