Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-10, 22:00   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 794
Standard Angående Xover

Hej!
Finns det [u]mer än</u> A1tXover2_5d och A1tXover5d att ladda hem? Jag vill gärna ha mer vinklade Xover. Nå´n som vet.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-10, 22:18   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jo, men i Xtracks finns det ju en liten bukett med korsningar, bl. a dessa:

a1tXover26d - 26 degree crossing
a1tXover45d - 45 degree crossing
a1tXover62d - 62 degree crossing
a1tXover90d - 90 degree crossing


Kolla mer här:

http://www.xtracks.tk/

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker forumet just nu  
Gammal 2003-10-12, 00:02   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 794
Standard

Hej Mazz!
Jag laddade hem Xtrack och intallerade. Men det fattades många ace filer. Det blir många irreterande meddelande i dialogrutan Object selector. Jag har skrivit upp alla saknade ace filer. 21 st. Du kanske har dem så vore det jätte bra och skicka dem via e-post.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-12, 00:11   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Vilka är det du saknar? Tänk på att Xtracks följer den standardiserade tsection.dat och i den standardaren så finns det ju fler objekt än bara Xtracks... de som du saknar kanske inte hör till Xtracks?

Visst, det är en liten baksida att man i object selector får listat alla som ingår i standarden, men man lär sig ganska snabbt vilka delar som är tillgängliga och användbara...

Standard tsection.dat är ju bland det bästa som har hänt MSTS sedan det kom ut tycker jag, så nån baksida av det kan man leva med...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker forumet just nu  
Gammal 2003-10-12, 09:52   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 794
Standard

Jag saknar:
concrete1.ace concrete3.ace concrete4.ace a1t27mturntable.ace roundhouse.ace 7bridge2.ace 7yellow.ace 7carfloat1.ace 7carfloat2.ace ncleantrack1.ace ncleantrack2.ace n116mturntable.ace ntracktunfloor.ace ntracktunwall.ace ncleatrack1.ace ncleatrack2.ace scleantrack1.ace scleantrack2.ace ukncleantrack1.ace ukncleantrack2.ace ukntracktunfloor.ace och ukntracktunwall.ace
Det var de jag inte fick samband med installationen.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-15, 18:09   #6
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard

Totte, det finns en ytterligare nedladdning du behöver som innehåller alla texturer. Filen heter xtracksr.zip och kallas i beskrivningen för route builders extras. Anledningen till att de ligger i en separat nedladdning är att endast den som bygger rutter behöver texturerna och de är ganska stora (antal MB). Den som laddar ned XTracks för att kunna köra en nedladdad rutt räcker det du redan tagit hem. Då fick man texturerna med rutten. Om du läser min dokumentation på www.xtracks.tk eller i din MSTS katalog\XTracks så står det mesta förklarat.

Listan på korsningar kommer inom en snar framtid att kompletteras med en a1tXover79d. Väntar bara på en ny tsection.dat från David Beach.

/Okrasa
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga angående S-filer smajlet 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2005-01-30 18:21
Angående TRS 2004's Innehåll Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-10-29 18:49
Frågor angående Z 68 y3fan 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 11 2003-09-24 12:10
Ytterligare en fråga angående rälsbussar Carrik Trainz - Allmänt om Trainz 6 2003-05-17 14:15



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009