Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-29, 09:06   #1
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard Angående TRS 2004's Innehåll

Hej!

Tänkte höra vad TRS 2004 kommer att innehålla...?

Bakrund

Har hört att inte Paint Shed ingår. Det måste i sådana fall betyda att det Paint Shed man får med tillsammans med UTC funkar med Trs. När man köpte UTC fick man ju en tids First Class membership, det borde ju vara så med TRS också...

Frågor

1. Ingår Paint Shed i TRS?
1b. Om nej, funkar då det tidigare PS?
2. Får man nytt first class membership när man köper TRS?
3. Är TRS i DVD-pack eller kartong?

Övriga frågor angående TRS:
1. Spelar det någon roll om man köper TRS på(H)julmarknaden eller i affär..? Jag menar får något speciellt om man köper via (H)julmarkanden som inte är inkluderat om man köper det i butik?

2. Vad kommer priset ligga på vid (H)julmarknaden på TRS?

Tacksam för svar rätt så fort då jag snart eventuellt kommer att köpa det via butik....

Men tillsvidare så räknar jag dock med att köpa det via (H)julmarknaden...

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 09:54   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Jag fick för mig att jag ville köra Tmy-loken i TRS 2004 igår, så jag försökte med att installera mitt paintshed som följde med UTC och fick då svaret att programmet inte kunde installeras eftersom det inte hittade en installation av Trainz på min dator. Jag har inte gjort några djupare efterforskningar i ämnet, så det är möjligt att det finns nå't sätt att få det att fungera, men det verkar inte så.

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 10:53   #3
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Själv har ja inte laggt över nått gammalt från UTC Till TRS än men vid installa så får man frågor om man vill flytta över sina UTC objekt till det nya Trainz och det gäller även Paint Shed så det bör ju fungera då man får väll testa se.

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 11:08   #4
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Har för mig att Paint Shed inte fungerar helt med TRS 2004 och att en patch skall komma ut som korrigerar detta.
Till TRS 2004 får du tre månaders gratis First Class ticket. TRS 2004 kommer i DVD-pack.

Edit: Från TRS 2004 forum hos Auran, Tony Hilliam: "If you have Paint Shed installed it will ask you if you want to copy over your content. This will allow you to use the old Paint Shed content in TRS2004 although new work will still be installed into your old Trainz directory. (There will be a patch to update this shortly)."




Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 18:49   #5
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

Jag undrar också vad TRS kommer kosta när det når butikerna i Sverige, när kan det väntas dyka upp här i norden?
Hinken besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga angående S-filer smajlet 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2005-01-30 18:21
Angående Y7hytten Totte MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2005-01-06 11:12
Frågor angående Z 68 y3fan 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 11 2003-09-24 12:10
Fråga angående byte av cabar i lok m.m! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-07-18 14:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009