![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej.
Nya STW CD:n är verkligen bra, dock har jag stött på ett irriterande problem. När jag sätter ut luftledningsstolparna och sedan sparar banan stannar inte utliggarna kvar utan jag tvingas sätta ut dessa på nytt varje gång jag ska köra. Och det börjar bli lite irriterande på min bana som har några hundratal stolpar. Sen undrar jag om det går att göra någon speciell mall för stolparna eller om man verkligen måste fixa utliggare separat för varje stolpe man har. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Svara gärna.- Tack |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
Mange, utliggarna sparas i det session du skapar/sparar, inte i själva rutten! Samma sak gäller allt du gör när du använder "?" knappen på något objekt, det sparas i session och inte i rutten. Så när du fortsätter att bygga på rutten så markera ditt "default" session för rutten och inte rutten. Otroligt dumt upplagt av Auran, men de tycker det är jättebra [|)]
DMA23, det finns inga svenska banor med i TRS eller ST2004/2005. Och det finns heller inga prototypsika svenska banor att ladda ner, och ingen kommer att göra någon inom överskådlig framtid. En svensk bana, BHJ, finns att tanka ner på www.stw.se /Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
den enda svenska banan som är släppt är BHJ. I övrigt får du bygga själv, vilket ju är väldigt enkelt. Det är bara ingen som orkat/hunnit göra någon svensk bana som de är nöjda med så den kan släppas. Jag själv har hållt på med ett antal banor, men ingen kan släppas för jag sitter o gör nya objekt hela tiden som jag vill använda mig av innan jag släpper dem, så jag sitter i ett moment 22
![]() Med tanke på att jag hållt på med Trainz i tre år, och är en av dem som står bakom Svenska Tåg 2004/2005 så får man väl påstå att jag är nöjd med Trainz [8)] /Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Junior Member
|
![]() Citat:
![]() väldigt enkelt säger du. jag tycker att det ser svårt ut... du har inte lust att berätta lite kort om vad man kan göra på 2005 kan man plocka upp folk. hur fungerar det med godståg och så. Y1-2 finns med såg jag ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
En sak som Tomas glömde att nämna, det är några stycken som har börjat att bygga på moduler, som genom att plocka ihop dem, man snabbt kan bygga en bana. dock så får man placera ut kontaktledningen efter man satt ihop modulerna med varandra. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Stort Problem! | Glenna | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2005-02-21 17:58 |
Stort problem med trainz! Behöver hjälp! | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 26 | 2004-01-15 09:46 |
Svårlöst problem [256-color-mode] | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-10-12 20:20 |
Panik! Hjälp sökes akut! Stort MSTS-Problem! | Kvarne | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-04-21 14:47 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |