|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-10-24, 01:38 | #1 |
Junior Member
Reg.datum: Mar 2002
|
Hjälp! Ett säkerhetsproblem
Jag har nu gjort min allra första aktivitet med hjälp av Zätas eminenta lilla aktivitetsguide här på forumet.
Aktiviteten är gjord med mycket trafik precis på det sättet som jag efterlyst här på forumet tidigare. Med hjälp av guiden så har jag alltså kunnat göra en egen aktivitet. Aktiviteten består i att man ska framföra ett X2000-tåg från Munksäter till Kvarndalen med ett enda stopp i Dejerud. Tidtabellsläggarna har dock haft problem med att säga nej till alla de trafikföretag och alla de tidtabellsönskemål som de fått in vilket fått till följd att ditt tåg tvingas till en lustig zick-zack mellan Munksäter och Dejerud för att nå fram i tid. Mellan Munksäter och Skivhaga går tåget i vänsterspår för att kunna möta ett länstrafiktåg på väg mot Munksäter. I Skivhaga skiftar ditt tåg spår och går i högerspår till Dejerud för att kunna köra om ett långsamtgående lokaltåg i Forse. Väl framme i Dejerud är det dags att byta tillbaka till vänsterspår för den fortsatta resan till Kvarndalen. Det är i skiftet mellan vänster- och högerspår i Skivhaga som säkerhetsproblemet uppstår. Bommarna över vägen strax före plattformen i Skivhaga men efter växeln står helt uppfällda.... Turligt nog står ju ingen bil på vägen där men jag anser det vara ett säkerhetsproblem att vägskyddet inte fungerar. Hur får jag bommarna att gå ner? Edited by - t_jons on 24 October 2002 02:13:06 |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 20:06 |
Hjälp önskas av någon finländsk vän | MatsH | Off-topic | 7 | 2003-01-20 23:52 |
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-10-16 20:59 |
Hjälp! [Behöver instl. hjälp efter formatering] | Yzerman | Off-topic | 16 | 2002-10-09 18:09 |